کتاب، فصل مشترک کانون پرورش فکری مازندران و نهاد کتابخانه های عمومی استان

<BR> <BR> با حضور مدیران ادارات کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران و کتابخانه های عمومی استان، راه های گسترش همکاری های مشترک بررسی شد.

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، در دومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی مدیر کل و کارشناسان دو دستگاه در جلسه ای که با عنوان « مهمان کتاب» و  بمنظور تعامل بین دستگاهی در خصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد، راه های مشترک همکاری را بررسی کردند.
قاسم عزیززاده گرجی در این جلسه کتاب را نقطه مشترک فعالیت های این دو دستگاه فرهنگی عنوان کرد و افزود: کار مسقیم با کتاب و کتابخوانی یکی از مهمترین محسنات کار در این دو دستگاه می باشد.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با تاکید بر نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در کودکی اظهار داشت: هرچه تعامل این دو دستگاه در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی بیشتر باشد کودکان ونوجوانان این سرزمین منافع بیشتری را خواهند برد و آینده بهتری را برای خود و کشورشان رقم خواهند زد.
وی از فقر برنامه ریزی در مباحث فرهنگی به عنوان رایج ترین مشکل در توفیق طرح های فرهنگی یاد کردو افزود: باید از امکانات و منابع به طور موثر و هدفمندی استفاده نمود که در این خصوص کمبود منابع نداریم.
وی با تاکید بر نقش کارشناسان در دستیابی به راه های همکاری مشترک، به گوشه از برنامه های این کانون در آغاز هفته کتاب اشاره نمود و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب کودک ونوجوان با 20 درصد تخفیف برای بازیدکنندگان، اهدای کتاب در بخش اطفال بیمارستان های استان، حضور مینی بوس سیار کتاب در مراکز شهر ساری و نقاط آسیب پذیر شهر جهت فروش کتاب و همچنین تقدیر از مربیان برتر فعال در حوزه کتابخوانی و همچنین اجرای طرح مشترک کانون و کتابخانه های استان با عنوان " کتابخانه کوچک من" در مدارس روستایی مهمترین اقداماتی است که در این هفته برخی از آنها انجام شده و برخی نیز اجرا خواهد شد.
عبدالحسین باقری نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به نقش موثر کانون در حوزه کودک ونوجوان اشاره کرد و افزود: کتابخانه های عمومی استان با توجه به اهمیت نهایدنه سازی فرهنگ مطالعه در کودکان ونوجوانان از دوسال گذشته تا کنون اقدام به راه اندازی بخش کودک در  کتابخانه های خود نموده است.
سرپرست کتابخانه های عمومی مازندران تصریح کرد: کانون و نهاد کتابخانه ها دارای هدفی مشترک هستند و این زمینه ای برای توسعه همکاری ها ی مشترک را ایجاد می نماید.
وی بر همین مبنا خواستار افزایش ظرفیت های هر یک از این دستگاه ها در جهت توسعه فرهنگ کتاب و مطالعه و تدوین برنامه ای مشترک بین کانون و کتابخانه ها شد.
باقری، تربیت کتابخوان را یکی از فعالیت های محوری دستگاه متبوعش عنوان کرد و بیان داشت: دوران کودکی ظرفیت بسیار مناسبی در جهت آموزش و نهادینه سازی مطالعه در کودکان ونوجوانان است.
در این جلسه هریک از کارشناسان نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند و در نهایت مقرر شد در اولین گام، طرح «کتابخانه کوچک من» اجرا و گسترش یابد و همچنین طرح هم اندیشی ترویج فرهنگ مطالعه میان این دو دستگاه به اجرا درآید.
در پایان این مهمانی هریک از ان دو دستگاه به رسم میزبانی و مهمانی به همدیگر کتاب هدیه دادند.