نشانه توسعه یافتگی و رشد ملت درگرو مطالعه کتاب است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران در مراسم تقدیر از فعالان حوزه کتاب کودک ونوجوان گفت: نشانه توسعه یافتگی و رشد ملت درگرو مطالعه کتاب است.

 
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، علی شادمان ؛ مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران نیزدراین مراسم سالروز آزادسازی سوسنگرد را تبریک گفت . وی با بیان اینکه این روزها فرصت مناسی برای استفاده از کتاب است ؛ گفت : کودکان ونوجوانان برای افزایش دانش ودرک وفهم خود مطالعه آزاد داشته باشند.
شادمان با بیان خاطراتی از دوران کودکی و سال دوم ابتدایی به خواندن " من یار مهربانم " پرداخت و کودکان ونوجوانان با وی همخوانی کردند .
مدیر کل امور اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه جامعه شناسان از 3زبان برای برقراری ارتباط میان انسانها نام می برند ؛ اظهارداشت : زبان کلامی , ساده ترین زبان انسان است که از زمان کودکی به تدریج توسط اطرافیان و خانواده به کودک آموخته می شود.
شادمان از زبان اشاره به عنوان زبان دوم نام برد و ادامه داد : زبان نوشتاری نیز سومین زبان است که در تمدن سازی و انتقال دانش از نسلی به نسل دیگر نقش اساسی ومحوری دارد.
وی بیان داشت : زبان نوشتاری بهترین زبانی که درکنارماست و درتمام لحظات فردی و اجتماعی از آن بهره می بریم.
شادمان ، کتاب را به عنوان بهترین مثال از استفاده زبان نوشتاری نام برد و افزود: نشانه توسعه یافتگی و رشد ملت درگرو سرانه مطالعه کتاب است.
گفتنی است در این مراسم با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران از فعالان حوزه کتاب کودک ونوجوان کانون پرورش فکری مازندران تقدیر شد.