نکوداشت هفته کتاب در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری مازندران (1)

مراکز فرهنگی،هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، با برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی هفته کتاب را گرامی داشتند.

 
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری مازندران بر این اساس در مرکز فرهنگی و هنری سیار روستایی بابل طرح کتابخانه کلاسی کوچک من  به اجرا درآمد.
این طرح به همت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در روستاها و مدارس تحت پوشش کتابخانه سیار روستایی بندپی در حال اجرا می باشد.
در این طرح هر عضو به افتخار عضویتش در کانون یک جلد کتاب دریافت نموده و آن را به کتابخانه کلاسی کلاس خودش هدیه می دهد. تا هم کتابخانه های کلاسی فعال شوند و هم فرهنگ زیبای هدیه دادن کتاب در بین اعضا ایجاد شود.
 
مرکز فرهنگی و هنری تنکابن
بازدید از چاپخانه و آشنایی با فرایند تولید کتاب
این مرکز در اولین روز هفته کتاب و کتابخوانی با 15 نفر از اعضای خود  و والدینشاناز چاپخانه دیدن کردند.
در این  بازدید اعضا با لوازم چاپ و انواع چاپها آشنا شدند . کارشناس از چاپ افست ، چاپ سنگی و چاپ ملخی و ...همچنین درباره حروفچینی وروش صحافی کتاب و پرفراژو مراحل چاپ کتاب  برای بچه ها توضیح داد وقرار شد اعضا از این بازدید یک فیلم کوتاه مستند به عنوان معرفی مشاغل تهیه کنند .
 
 
مراکز شماره یک و دو بابل و مرکز سیار روستایی بابل
بازدید مدیر کل کانون  از بیمارستان کودکان امیرکلا در هفته کتاب
مدیرکل کانون باحضور در بیمارستان فوق تخصصی کودکان شفیع زاده امیرکلا به همراه مسئولین مراکز سه گانه شماره یک و دو بابل و سیار روستایی بندپی بابل ، علاوه بر بازدید از بخش های مختلف بیمارستان و عیادت از کودکان و نوجوانان بیمار به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به آن ها کتاب هدیه دادند و همچنین کتابخانه های داخل هر بخش را نیز تجهیز نمودند.
همچنین در این بازدید سه نفر از بیماران که از شهرهای دیگر استان در آنجا حضور داشتند به عنوان سفیر کتاب و کتابیار کانون در مدرسه انتخاب شدند و قرار شد تا کتابخانه کلاسی این کودکان در مدارسشان نیز تجهیز گردد.
 
مرکز فرهنگی و هنری بهشهر
حضور  دانش آموزان دبستان های بهشر  در نمایشگاه کتاب از عمده برنامههای این مرکز است.
همچنین معاون اداره آموزش و پرورش ، رئیس و معاون اداره فرهنگ و ارشاداسلامی و رئیس کتابخانه عمومی بهشهر از نمایشگاه کتاب کانون بازدید کردند. در این بازدید روسای این ادارات با فعالیتهای مختلف کانون آشنا شده و برای همکاری بیشتر اعلام آمادگی کردند. 
 
مرکز فرهنگی و هنری آمل
این مرکز همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برنامه فرهنگی، هنری و ادبی را برگزار نمود که در اولین روز هفته کتاب و کتابخوانی بچه‌های مهد بشری مهمان مرکز شدند و در دومین روز هفته کتاب و کتاب‌خوانی، 80 نفر از دانش آموزان مدرسه غیر انتفاعی فروغ دانش از این مرکز بازدید کردند و با برنامه های کانون آشنا شدند.
 
مرکز فرهنگی و هنری پل سفید
این مرکز نیز در هفته کتاب برنامه هایی همچون؛  قرائت سوره نصر، معرفی وقایع، تحقیق احادیث و روایات در مورد کتاب، اموزش حدیث، مسابقه شعر خوانی، معرفی کتاب، فعالیت سفال، وبازدید از نمایشگاه کتاب های فروشی را با حضور اعضا و دانش اموزان مدارس برگزار نمود.
 
مرکز فرهنگی و هنری دلگشا
 به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه میان دانش آموزان از اعضاء کتابخوان مرکز دلگشا تقدیر شد .
مسول مرکز دلگشا در مدرسه شهید مباشری حضور پیدا کرد و از 10 نفر از اعضاء کتابخوان مرکز با اهداء لوح و جایزه تقدیر کرد . این اعضاء بیشترین آمار امانت و مطالعه در یک سال گذشته را به خود اختصاص داده بودند .
اسامی اعضاء کتابخوان مرکز به ترتیب عبارتند از : ا- سعید حسن پور 2- مهدیه عموزاده 3-معین باقرپور 4- مبینا نیلویی 5- یاسمن کاظمی نیا 6- فریبا دستور 7- علی اکبر حیدری 8- سمانه منصور لکورج 9- محمد حسین طالشی 10- فاطمه مختاری
 گفتنی است سعید حسن پور از سوی اداره کل کانون پرورش فکری به عنوان عضو کتابخوان برگزیده استانی نیز انتخاب شد.
 
مرکز فرهنگی و هنری رامسر
این مرکز نیز در هفته کتاب برنامه های متنوعی را برگزار نمود.
 طرح خود نامک در تجلیل از اعضای فعال کتابخوانی با هدف  - افزایش مطالعه کتابهای متنوع-   افزایش احساس مسئولیت
-رقابت و پژوهش برای بهترین تابلو، یکی از این برنامه های است.
در این طرح عضوهای کتابخوان هر ماه مسئول برد «خود نامک» شده و سپس در هفته کتاب در رقابت با تمام اعضای مسئول قرار می گیرند. عضوی که بهترین تابلوی خود نامک را دارد ، برنده سال اعلام می گردد.
طرح قصه سازی با عناوین کتاب که  از اعضا خوا ست می شود تا  اسم چند کتابی که تا حالا خوانده اند را نام ببرند آنها چندین کتاب را نام بردند سپس از آنها خواسته شد با عناوین کتابهای خوانده شده یک قصه بسازند.
 و بالاخره طرح خیابان را عوض کن از دیگر طرح های این مرکز در هفته کتاب است.
این برنامه، رالی ماشین هایی است که نماینده اعضای کتابخوان مرکز برای یک مسابقه مهیج هستند. مسابقه کتاب از رده دیویی 100 تا 999 ادامه می یابد و در مسیر عبور اعضا با انواع قفسه ها و کتابهای آنها آشنا می شوند. 
 
مرکز فرهنگی و هنری شماره یک ساری
مرکز ساری یک به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی میزبان دانش اموزان مدارس سطح شهر بود. در این بازدید دانش اموزان از نمایشگاه کتاب بازدید نمودند و از فعالیت های فرهنگی، هنری ،ادبی با موضوع کتاب و کتابخوانی استفاده نمودند.
مرکز فرهنگی و هنری شماره 3 ساری
این مرکز به جهت همجوار بودن با اداره کل همراه با  برنامه های هفته کتاب و نمایشگاه تخصصی کتاب کودک، روزانه میزبان بچه های مدارس ابتدایی و خانواده های آنان است و ضمن معرفی کانون به اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی می پردازد.