نکوداشت هفته کتاب در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری مازندران (2)

مراکز فرهنگی،هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، با برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی هفته کتاب را گرامی داشتند.

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری مازندران بر این اساس در مرکز فرهنگی و هنری درمرکز فرهنگی و هنری فریدونکنار برنامه های متنوعی با موضوع کتاب و کتابخوانی برگزار شد.
در آستانه هفته کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فریدونکنار ، همسو با برنامه ریزی تربیتی در مسیر فعالیت های عضو محور و فرایند محور گام در جریان تولید کتاب صوتی کودک نهاده است .
کتاب داستان (دختری دارم شاه نداره ) از مجموعه کتب گزارمان نویسی کانون پرورش فکری استان مازندران که دارای نثری روان و ماجرایی جذاب و دارای فصل بندی مناسب و صفحه بندی جالب و داستانی با قابلیت تجسم ذهنی است که مورد پسند اعضای پسر و دختر گروه های سنی ب ، ج ، د می باشد.
هچنین در این هفته، قفسه های کتاب کانون پرورش فکری فریدونکنار مورد به سازی قرار گرفت که طی این فعالیت که به شرح زیر است :1- نظافت کلیه کتاب های موجود و قفسه ها 2- چینش دوباره کتاب ها بر اساس رده بندی دیوئی با احتساب چینش نمایشگاهی 3 - نمایش بهتر کتاب های مغفول مانده 4- آشنایی اعضا با نحوه چینش و طبقه بندی علوم فضای دوست داشتنی کانون فریدونکنار دلچسب تر و مهربان تر شد ، همچون یار مهربان در آستانه هفته کتاب و همسو با برنامه ریزی تربیتی مرکز فرهنگی هنری فریدونکنار طبق خط مشی های دورریختنی ها و نعمت خدایی فعالیت با کتاب کاجها (از رده 700 هنر) برگزار شد .
از دیگر برنامههای این مرکز فعالیت علمی ، هنری ، فرهنگی است.
در یکی از طرح های علمی، ابتدا اعضا با کاج و میوه درخت کاج آشناشدند . سپس با وِیژگی های جالب میوه کاج آشنا شدند و در ادامه به ساخت کاردستی های زیبایی با میوه کاج پرداختند .
همچنین در آستانه هفته کتاب، جلسه ستادی هفته کتاب و کتابخوانی شهرستان فریدونکنار با حضور مسئول کانون پرورش فکری فریدونکنار و به میزبانی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در محل این نهاد برگزار شد .
 
مرکز فرهنگی و هنری قائمشهر
دومین روز هفته کتاب در مرکز قائمشهرجلسه نقد کتاب با حضور اعضای فعال مرکز و همکاری مربیان فرهنگی و ادبی
کتاب برده رقصان به اعضا معرفی شده بود و در این جلسه به نقد و بحث کتاب گذاشته شد.
اجرای مسابقه کتاب در اولین روز از هفته کتاب و کتابخوانی، اجرای مسابقه با استفاده از زنگ اخبار  و معرفی کتاب  بازی اهریمن از عمده برنامه های این مرکز تا کنون بوده است.
 
 
مرکز فرهنگی و هنری کیاسر
به مناسبت گرامیداشت هفته ی کتاب و کتابخوانی با   حضور اعضا و با دعوت از دانش آموزان مدرسه ی شهید خانگاه برنامه ها و فعالیتهای از قبیل :فراخوان مسابقه- فضا سازی- ایجاد نمایشگاه جهت فروش کتاب حضور دانش آموزان و اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی برگزار شد.
در جشن کتاب این مرکز نیز با حضور 26نفر از اعضای  مرکز با ویژه برنامه هایی از قبیل برنامه های هفته کتاب برگزار شد.
سرود در مورد کتاب با آهنگ - خیر مقدم و معرفی کتاب و شعر خوانی در مورد کتاب و معرفی فعالیتهای کانون از طرف مربی مسئول کانو ن پرورش فکری- سخنرانی کارشناس محترم فرهنگی جناب آقای ابراهیمی در مورد کتاب و کتابخوانی - شعر خوانی توسط دانش آموز-  نمایش فیلم - اهدائ جوایز به همه دانش آموزان و یک عد د سکه به عضو شرکت کننده در مسابقه به جناب آقای محمد حسین رجبی   توسط اداره سازمان تبلیغات اسلامی  از عمده برنامه ای این مرکز بود.
 
مرکز فرهنگی و هنری کلاردشت
همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی مرکز کلاردشت هم میزبان اعضا و دانش آموزان مدارس بود و با اجرای برنامه هایی همچون؛ بازدید از کتابخانه عمومی، کتابسازی سفالگری راهپیمایی دانش آموزان از مدرسه تا کانون و  بازدید از مرکزاجرای مسابقه کتابخوانی پرداخت.
 
مرکز فرهنگی و هنری کتالم
درسومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی با حضور دانش آموزان کلاس پنجم دبستان ربابه احمدنژاد از پرخواننده ترین کتاب کودک در 6 ماهه اول سال 93 به نام من آیدا را نمی فروشم( نویسنده , آقای علی اکبر پوررسول )رونمایی شد.
همچنین در مسابقه خوشنویسی تحریر پازلی عنوان کتاب من آیدا را نمی فروشم( پرخواننده ترین کتاب کودک در 6 ماهه اول سال 93) با حضور 22 نفر از دانش آموزان کلاس چهارم (الف)دبستان شهید بهشتی اجرا شد در پایان مسابقه گروههای برنده یک کتاب هدیه گرفتند. معرفی وقایع- شعرخوانی و بازدید از نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه های امروز بود.
مسابقه نقاشی اگر من تصویرگر این کتاب بودم نیز با 21 نفر از دانش آموزان کلاس چهارم (ب)دبستان شهیدبهشتی اجرا شد.
این مرکز در اولین روز از هفته کتاب و کتابخوانی میزبان 26 نفر از دانش آموزان کلاس پنجم دبستان حاجیه ربابه احمدنژاد بود. این دانش آموزان بعد از شنیدن صحبتهای مسئول مرکز در مورد هفته کتاب و کتابخوانی به بازدید از نمایشگاه کتاب و سرگرمیهای کانون پرداخته و در ادامه بعد از گروهبندی در مسابقه نقاشی ( اگر من تصویرگر این کتاب بودم ) شرکت نموده و آثار بسیار زیبایی را خلق کردند. در پایان همه گروهها یک کتاب از کانون هدیه گرفتند.
 
مرکز فرهنگی و هنری نشتارود
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و تشویق اعضا به مطالعه و آشنایی خانواده ها به اهمیت کتاب و حضور مستمر دانش آموزان در مراکز کانون مراسم هفته کتاب در کتابخانه کانون نشتارود برگزار شد .
در این مراسم ضمن معرفی کانون بعنوان اصلی ترین و آشنا ترین قطب کتاب کودک و نوجوان در کشور از اهمیت و نقش مطالعه در روند پیشرفت تحصیلی دانش آموزان صحبت شد .
 فلاحی مسئول کانون نشتارود  از نقش کانون در بالا بردن وسعت دامنه واژگان ،خلاقیت ذهنو افزایش اعتماد به نفس اعضا و میل به مطالعه سخن گفت. در پایان ضمن معرفی اعضا فعال و کتابخوان از مادران کتابخوان تقدیر شد.
همچنین به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مربیان مرکز نشتارود از اعضا کتابخوان تقدیر نمودند و  از 6 عضو کتابخوان مرکز ،در 3 مدرسه مختلف تقدیر شد.
خانم سارا عصری ، دانش آموز مدرسه عفت، خانم ستاره صمدی، دانش آموز مدرسه هاتف، خانمها فاطمه فدایی،نسترن جهاندار،کیانا شعبانی،سپیده کریمی،دانش آموزان مدرسه شیخ مفید از این اعضا بودند.
 
مرکز فرهنگی و هنری نور
در سومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی 115نفر از دانش آموزان مدرسه پسرانه قائم در سه پایه پیش دبستانی ،چهارم و پنجم در مرکز نور حضور پیدا کردند وضمن بازدید از مرکز از نمایشگاه کتاب و محصولات که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مرکز دایر بود دیدن کردند و به خرید کتاب پرداختند.
در مراسمی دیگر نیز  32نفر از دانش آموزان پسرپایه پنجم مدرسه امام رضا حضور داشتند و به بازدید از نمایشگاه کتاب و محصولات پرداختند و همچنین و بعد از گروه بندی دانش آموزان به هرگروه یک عنوان کتاب داده شدکه دانش آموزان پس از خواندن کتاب های (ماهیگیر و بهار، خفاش دیوانه و کرم سه نقطه) به بحث کتاب از کتاب های مذکور پرداختند.