فعالیت کانون پرورش فکری در باغ موزه دفاع مقدس مازندران

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران از همکاری ای مشترک این کانون با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران خبر داد.

 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی در نشست مشترک با سردار "عبدالله ملکی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تاکید بر آمادگی این کانون در اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی ویژه کودک ونوجوان در باغ موزه دفاع مقدس مازندران افزود: انتقال ارزش های دفاع مقدس به کودکان ونوجوان از مهمترین اقدامات حفظ ارزش های دفاع مقدس است.
گرجی با بیان سخنی از مقام معظم رهبری، به انتقال ارزش ها در قالب هنر اشاره نمود و تصریح کرد ظرفیت کانون در تربیت و پرورش کودکان ونوجوانان می تواند به طور موثری در خدمت انقلاب اسلامی و انتقال مفاهیم دفاع مقدس قرار گیرد.
وی اظهار داشت: نگاه کانون پرورش فکری به هنر و فعالیت های فرهنگی، صرف فعالیت فرهنگی و هنری نیست، بلکه انتقال پیام و محتوا مورد نظر است.
این مسوول فرهنگی، فقرجدی در تولید محتوای حوزه دفاع مقدس برای کودک و نوجوان  را یکی از ضعف های موجود جامعه دانست و افزود: باید دید که چگونه می توان مفاهیم مورد نظر را در قالب هنر به موثر ترین روش به نسل آینده ساز کشور ارایه کرد.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با بیان اینکه کانون در این خصوص مسوول است تصریح کرد: تولیدفکر و برنامه بر اساس ذائقه و سلیقه مخاطب کودک ونوجوان و شناخت فرصت ها و تهدیدات موجود در این عرصه از ضروریات پرداختن به این موضوع است.
عزیززاده گرجی گفت: با احداث فضایی تخصصی، ویژه کودک ونوجوان و اجرای برنامه های این کانون زیر نظر مربیان متخصص در باغ موزه دفاع مقدس؛ می توان در جهت نیل به اهداف مورد نظر گام برداشت.
سردار "عبدالله ملکی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیزبا تشریح وظایف این بنیاد و تقدیر از دغدغه کانون پرورش فکری استان در حفظ ارزش های دفاع مقدس و انتقال دستاورد های عظیم آن به نسل آینده ساز ایران اسلامی گفت: "هدف این باغ موزه این است که به نسل های آینده بیاموزد؛ اگر عقیده و کشور شما دچار حمله و آسیب شد، چگونه باید از تجارب گذشته استفاده کرد".
وی نقش نوجوانان را در هشت دفاع مقدس حایز اهمیت دانست و افزود: حضور موثر آنان در عرصه های جنگ تحمیلی بر اساس ایمان، بصیریت و خودباوری بوده است.
ملکی امنیت را مهمترین دستاورد دفاع مقدس دانست و از آنرا مرهون رشادت های شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی دانست.
وی یکی از دغدغه های موجود در فضای فرهنگی کشور را حفظ و انتقال ارزش های انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد و بیان داشت: باغ موزه دفاع مقدس مازندران درمساحتی گسترده؛ سیر تاریخی و برجستگی های فرهنگ مازندران را از ظهور حکومت شیعه تا دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران در قالب های متعدد فرهنگی و هنری به معرض دید عموم قرار خواهد داد.
وی ظرفیت کانون پرورش فکری مازندران را نقطه قوت انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل های بعد عنوان کرد و از آمادگی و استقبال بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در احداث مجموعه کانون پرورش فکری برای فعالیت های فرهنگی و هنری کودک ونوجوان در باغ موزه دفاع مقدس استان خبر داد.