نقد و بررسی کتاب کار «انس با قرآن»

با حضور کارشناسان کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استان مازندران، نقد و بررسی کتاب کار «انس با قرآن» صورت گرفت.

 
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، در جلسه ای مشترک که با حضور کارشناسان این کانون و کارشناسان آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران صورت گرفت، کتاب کار «انس با قرآن» ویژه دانش آموزان پیش دبستانی مدارس مازندران مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
این اقدام در راستای تولید محتوای کیفی این کتاب است که از سوی آموزش و پرورش صورت گرفت تا پس از شناخت ضعف ها و قوت ها در جهت تولید محتوای کیفی تر این کتاب کار اقدام صورت پذیرد.
کتاب انس با قرآن بر اساس انس کودکان پیش دبستانی با قرآن توسط گروهی از صاحب نظران این رشته در مازندران تالیف شده که در آن براساس فعالیت های متنوع هنری کار قرآنی صورت گرفته است.
بر این اساس در جلسه ای که به این منظور در دفتر مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران صورت گرفت؛ قاسم عزیززاده گرجی که خود نیز یکی از مولفین محتوایی این کتاب است، با بیان اهمیت برنامه ریزی برای کودکان  پیش دبستانی افزود: انس با قرآن زمانی محقق می شود که اول؛مهارت خواندن وسپس فهم کلی از محتوای قرآنی در کودک شکل گیرد.
وی به ضرورت آگاهی بخشی به کودکان اشاره کردو اظهار داشت: قدرت تشخیص کودکان را می بایست بالا برد.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران همچنین به نقش مربی در کنار کتاب کار اشاره کرد و یادآور شد: توانمند سازی مربی از دیگر شاخصه های موفقیت در این طرح است.
این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: نقش مربی در ارایه محتوا و علاقمند سازی آن به کتاب حایز اهمیت است و می بایست بر اساس نیاز مخاطب به توانمند سازی مربیان مربوطه توجه کرد.
در ادامه این نشست، سیده مرضیه شجاعی، رییس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی با بیان هدف این جلسه تصریح کرد: با بحث و تبادل نظر کارشناسی و استفاده از ظرفیت های کارشناسان حوز کودک تلاش خواهد شد تا با شناخت نقاط ضعف و قوت کتاب های آموزشی در جهت بهبود کیفی و محتوایی اقدام لازم صورت گیرد تا بتوان در تجدید چاپ به فرایند کیفی تری در انس کودکان پیش دبستانی با قرآن دست یافت.
قاسم مهدوی، رییس اداره دوره اول ابتدایی و پیش دبستانی نیز با اشاره به دوره حساس پیش دبستانی به عنوان پایه شکل گیری شخصیت تحصیلی و شغلی کودک، استفاده از ظرفیت های دستگاه های متولی حوزه کودک را تولید محتوای کتب آموزشی موثر عنوان کرد.
وی با تاکید بر پردازش به شوق یادگیری به عنوان مولفه مهم در محتوای کتب درسی افزود: وجود نیروهای متخصص و کارشناس این حوزه و برگزاری جلسات کارشناسی می تواند در جهت دست یابی به اهداف مربوطه مفید باشد.
در این جلسه کارشناسان کانون نیز به ارایه دیدگاه های خود پرداختند و بر این اساس مقرر شد تا به صورت کاملا تخصصی صفحات این کتاب مورد بازبینی این کارشناسان قرار گرفته و نتیجه به آموزش و پرورش ارایه شود.