کد خبر: 240359
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
بازدید عضو مجمع نمایندگان مازندران  از کانون پرورش فکری استان

حسین نیاز آذری، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع نمایندگان مازندران از اداره کل کانون پرورش فکری مازندران بازدید کرد.

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، حسین نیاز آذری با حضور در این اداره کل از نزدیک با ظرفیت های فرهنگی، هنری و ادبی  این کانون آشنا شد.
عضو مجمع نمایندگان مازندران در بازید از مرکز فرهنگی و هنری شماره 3 ساری، کتابخانه پستی استان و بخش مکاتبه ای آفرینش های ادبی و مرکز نجوم کانون پرورش فکری مازندران و ارایه گزارش توسط مسوولین هر یک از این بخش ها، ظرفیت کانون را در تربیت کودکان ونوجوانان چشمگیر عنوان کرد.
نیاز آذری با اعلام دغدغه و تمایل خود در بازید از فعالیت های کانون و تاثیر آن در کودکان ونوجوانان افزود: مخاطبین کانون، افرادی خاص و حساس هستند که تاثیر کار بر روی آنان  اثرات زیادی را در رفتار و تقویت نگرش شان خواهد داشت.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی به توجه بیش از پیش کانون به کودکان ونوجوانان روستایی اشاره کرد و بیان داشت: روستا ها و مناطق محروم نیز باید از خدمات مفید کانونی بهرمند شوند.
این مسوول افزود: تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به استفاده از برنامه های کانون و ارتباط مستمر آنان با مراکز فرهنگی و هنری، تاثیر زیادی بر رشد و شکوفایی استعداد های گروه هدف خواهد داشت.
نماینده مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: کار برای کودکان ونوجوانان را از حساسیت ویژه ای برخوردار است و ضرورت بکار گیری افرادی متخصص در این حوزه از مهمترین ویژگی کار فرهنگی برای کودک است که کانون پرورش فکری در این خصوص بسیار مستعدد می باشد.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران نیز با تقدیر از توجه نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نسبت به این کانون با ارایه گزارشی از فعالیت های دستگاه متبوعش افزود:  توجه به کودکان ونوجوانان به عنوان زیر ساخت توسعه فرهنگی از مهمترین دغدغه همکاران ما در این دستگاه فرهنگی است.
عزیززاده گرجی همچنین با بیان گزارشی از مراکز فرهنگی و هنری شماره یک و دو بابل و نیز مرکز سیار روستایی این شهرستان که در حوزه انتخابی این نماینده قرار دارد خواستار حمایت نمایندگان مجلس در حمایت از طرح ها و برنامه های ویژه کودکان ونوجوانان شد.
گرجی اظهار داشت: کانون پرورش فکری به دنبال آموزش رسمی نیست و عضو با اراده و اختیار خود از فعالیت های چهل گانه بهره می جوید و این اصلی ترین ویژگی کانون است که منجر به رشد و شکوفایی کودک می شود.
وی ادامه داد: همکاران ما  در کانون پرورش فکری نیز نقش مربی را ایفا می کنند نه کارمند و این ویژگی نیز در استمرار و حضور اعضا و اثر بخشی فعالیت ها تاثیر گذار است.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران خواستار آن شد تا در مجمع نمایندگان استان زمینه فراهم شود که ضمن حضور مدیر عامل کانون پرورش فکری کشور و مدیر کل کانون مازندران ظرفیت های ملی کانون برای نمایندگان تشریح شود.
وی با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان استان ادامه داد: این جلسه می تواند زمینه بهره مندی بیشتر از قوانین برای حمایت بیشتر از کانون پرورش فکری را به عنوان متولی حوزه فکر و اندیشه کودکان ونوجوانان فراهم آورد.