مادر شهیدان کشوری الگویی برای همه مادران ایرانی است

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در پی درگذشت ملکوتی مادر شهیدان کشوری گفت: این بانوی مکرمه دارای شخصیت بزرگی بود که می تواند به عنوان الگویی برای مادران ایران اسلامی محسوب شود.<BR>

 
 
به گزارش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، مدیر کل این کانون ضمن تسلیت رحلت ملکوتی مادر شهیدان کشوری، از شخصیت این مادر نمونه به عنوان الگویی عملی برای همه مادران و دختران ایران اسلامی نام برد.
قاسم عزیززاده گرجی با بیان اینکه این مادر بزرگوار با کودکان ونوجوانان از نزدیک مانوس بود افزود: شخصیت وی به گونه ای بود که همنشینی و همراهی مادرانه ی ایشان با کودکان و نوجوانان از خصلت های برازنده ای بود که در یاد و خاطره ی همه ی کانونی ها به یاد مانده است.
گرجی یادآور شد، ایشان همواره در عمر بابرکت شان با حضور در جمع کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطراتی ماندگار و به یادماندنی برایشان ترسیم کردند. رهنمودهای به یادماندنی وی برای مربیان کانون ازدیگر میراث های ماندگاری است که از این بانوی عالمه و ماجده به یاد مانده است .
این مسوول فرهنگی در ادامه سخنان خود تصریح کرد؛ مادر بودن افتخار بزرگی ست و والایی این مقام آن زمان صدچندان می شود که به تعبیر قرآن کریم مصداق شایسته ی «أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ» شده باشد و براستی این مادر بزرگوار همنشین فرزندان شهید خویش در بزم اولیاء و انبیاء خواهند شد.
گفتنی است: در دیداری که اعضای کانون پرورش فکری شهرستان سیمرغ در نوبت های مکرر از مادر شهیدان کشوری داشته اند، این مادر شهید به نکاتی اخلاقی ومهم اشاره کرد که جالب توجه است.
از جمله تاکیداتی که این مادر مکرمه در خصوص کار با کودک فرمودند می توان به؛ عدم افراط و تفریط در کار با کودکان و نوجوانان – یک رنگی در ارتباط با کودک – احترام به کودکان- پرهیز از هرگونه شتابزدگی در تربیت کودک و تاکید بر تربیت اسلامی کودکان و کار نرم و برنامه محور- الگو گرفتن از شخصیت اخلاقی حضرت فاطمه (س) برای دختران- پرهیز از سخت گیری های بیجا و انتقال موثر ارزش های اسلامی و انسانی به کودکان ونوجوانان  اشاره کرد.