شیوه‌نامه‌ی هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منتشر شد

شیوه‌نامه‌ی اجرایی هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از سوی اداره‌کل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تدوین و منتشر شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جشنواره در دو بخش رقابتی و جنبی برگزار می‌شود که در بخش رقابتی مربیان فرهنگی، هنری، ادبی، تمامی کارکنان کانون و قصه‌گویان آزاد داخلی و خارجی می‌توانند شرکت کنند.
هم‌چنین بخش جنبی جشنواره به قصه‌گویی پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها و معرفی و تجلیل از مروجان قصه‌گویی اختصاص یافته است.
بر اساس این شیوه‌نامه محورهای موضوعی جشنواره قصه‌گویی با موضوع‌های آزاد با درون مایه آموزشی، تربیتی و نقل قصه‌هایی با موضوع هم‌دلی، هم‌زبانی و کار گروهی(با توجه به شعار سال) تعیین شده است.
در عین حال در این شیوه‌نامه به مدیران‌کل کانون در استان‌ها توصیه شده ضمن تشکیل دبیرخانه استانی به اطلاع‌رسانی و تبلیغات به موقع و مناسب، معرفی گروه داوری استانی، ارزیابی و ارسال لوح فشرده قصه‌گویان منتخب و ارسال متن قصه‌های بومی و محلی برگزیده همراه با ترجمه‌ی فارسی قصه به دبیرخانه ستاد توجه داشته باشند.
بر همین اساس پس از داوری در مرحله استانی 20 درصد از کل شرکت‌کنندگان به عنوان سهمیه هر استان به دبیرخانه مرکزی معرفی می‌شوند تا مورد ارزیابی و داوری نهایی قرار گیرند.
بر اساس تقویم اجرایی هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی قرار است جشن قصه‌گویی روز 24 شهریور به صورت هم‌زمان در تمامی مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سراسر کشور اجرا ‌شود. 
در همین حال دبیرخانه‌های استانی تا پایان مهر 94 فرصت دارند تا لوح فشرده اجرای قصه‌گویی‌ها را به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال کنند.
گفتنی است مرحله بین‌المللی جشنواره قصه‌گویی پس از داوری و اعلام اسامی راه‌یافتگان پایانی هم‌زمان با شب یلدا در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود.
شیوه‌نامه کامل هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برای آگاهی بیشتر علاقه‌مندان در پایگاه خبری کانون به نشانی اینترنتی www.kanoonnews.ir  منتشر شده است.

شیوه نامه هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی