جشنواره قصه گویی در مازندران برگزار می شود

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی قصه گویی از سوی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور؛ از برگزاری استانی این جشنواره در مازندران خبر داد.

 
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی در جلسه شورای فرهنگی این کانون با اشاره به شیوه نامه ارسالی کانون پرورش فکری کشور در خصوص اجرای جشنواره استانی قصه گویی؛ بر ایجاد دبیرخانه استانی در این خصوص تاکید کرد وخواستار شناخت ظرفیت های قصه گویی در بخش های کودک ونوجوان، بزرگسال و پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها شد.
وی از قصه به عنوان ابزار تربیتی موثر در انتقال فرهنگ، آداب ، رسوم و سنن یاد کرد و بر ضرورت بکار گیری شیوه های موثر برای قصه گویی تاکید نمود.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران یادآور شد: کانون پرورش فکری ظرفیت مناسبی برای قصه گویی و ترویج این ابزار فرهنگی دارد و جشنواره قصه گویی کانون که در سطوح کتابخانه ای استانی، کشوری و بین المللی برگزار می شود؛ تلاش می نماید تا ضمن حفظ فرهنگ قصه گویی به عنوان میراث ماندگار بشری از این ظرفیت موثر به عنوان یک مکانیزم فرهنگی و تربیتی نیز استفاده نماید.
وی افزود: جشنواره کتابخانه ای مراکز فرهنگی و هنری کانون های کل کشور 24 شهریور ماه امسال، همزمان با ساالروز ازدواج حضرزت زهرا (س) و امام علی(ع) برگزار خواهد شد قصه گویی کانون به زودی در مازندران برگزار می شود .
گرجی اظهار داشت: در استان مازندران نیز این جشنواره ابتدا در سطح مراکز فرهنگی و هنری برگزار می شود و برگزیدگان در مرحله استانی با هم به رقابت می پردازند و برگزیدگان استانی نیز به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کانون پرورش فکری کشور معرفی خواند شد.
همچنین در این جلسه از سوی کارشناسان، گزارش بازدید سه ماهه اول سال از مراکز فرهنگی و هنری استان ارایه شد که گرجی در این خصوص به بازخورد بازدید های انجام شده تاکید کرد و بیان داشت: آنچه که فعالیت یک بازید را تکمیل می نماید؛ ارایه نتیجه و بازخورد بازید از سوی کارشناس مربوطه به مسوول مرکز است.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران از؛ انجام بازید، ثبت بازید در فرم و مستند سازی آن، تحلیل بازید و ارایه بازخورد مربوطه به مرکز بازدید شونده به عنوان فرایند یک بازید کارشناسی شده و موثر یاد کرد و خواستار اهتمام بیش از پیش همکاران خود در این خصوص شد.
بر این اساس مقرر شد تا کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی اداره کل کانون مازندران هر شش ماه یکبار تحلیل بازید های صورت گرفته خود از مراکز فرهنگی و هنری را به مدیر کل این کانون ارایه نمایند.
مورد دیگری که در این جلسه به آن پرداخته شد، بحث و گفتگو در خصوص شیوه نامه ی اردوی اعضای فعال مراکز فرهنگی و هنری در سال 94 بود که بر اساس مباحث مطرح شده مقرر شد تا هر یک از مراکز نسبت به معرفی اعضای فعال خود بنا به ظرفیت تعیین شده اقدام نمایند.
بنا به مصوبه این جلسه مقرر شد تا در جلسه ای دیگر با حضور کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی در خصوص نحوه انتخاب عضو، محتوای برگزاری اردو و سایر موارد مورد نظر بحث و گفتگو صورت پذیرد.
گفتنی است در این جلسه ضمن طرح موارد جدید، مصوبات جلسه قبلی نیز بررسی شد. همچنین در این نشست پیرامون مسائلی همچون: ارائه گزارش از سوی کارشناسان در خصوص بررسی شیوه نامه هیجدهمین جشنواره قصه گویی ارسالی از سوی اداره کل آفرینش های فرهنگی- چگونگی تقدیر از برگزیدگان مرحله ی استانی جشنواره های هشتگانه رضوی- برنامه ریزی فرهنگی هنری و ادبی در جهت حمایت از کودکان و نوجوانان یمن و برنامه ریزی برای اجرایی شدن شیوه نامه ارسالی کلاس آزاد از سوی مدیر عامل محترم کانون بحث و گفتگو شد.