جشنواره مجسمه های شنی در رامسر برگزار شد/ فقر برنامه‌ریزی‌های جدید در حوزه کودکان و نوجوانان احساس می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در اختتامیه دومین جشنواره مجسمه های شنی اعضای دختر این کانون گفت: فقر برنامه‌ریزی‌های جدید همیشه احساس می‌شود و باید تلاش شود این ظرفیت عظیم از استعداد و ظرفیت کودکان و نوجوانان میهن عزیزمان را هدایت و جهت‌دار کنیم.

 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده‌گرجی در اختتامیه دومین جشنواره مجسمه‌های شنی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران اظهار کرد: این جشنواره با محوریت کتاب ویژه اعضای دختر 11 تا 17 سال در ساحل گردشگری لیدو شهرستان رامسر و با مشارکت ستاد هفته فرهنگی این شهرستان  برگزار شد.
وی با بیان اینکه، نخستین جشنواره مجسمه‌های شنی کانون‌های پرورش فکری مازندران، سال گذشته در ساحل گردشگری سیترای شهرستان نوشهر برگزار شد افزود: امسال هم دومین جشنواره مجسمه‌های شنی از دو مرحله شهرستانی و استانی تشکیل شده که در مرحله شهرستانی، 225 نفر در قالب 75 گروه سه نفره با انتخاب 75 کتاب از شهرستان‌های مختلف شرکت داشتند که از 20 تا 25 مردادماه امسال در سواحل شهرستان‌های استان مازندران برگزار شد، که 21 گروه از مرحله مقدماتی (شهرستانی) به مرحله استانی راه یافتند تا در نهایت سه گروه به عنوان برگزیده نهایی مورد تقدیر قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه این برنامه با محوریت کتاب بوده است بیان داشت: کانون همواره برای اجرا و برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های کتاب محور راغب و پیش‌گام بوده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران افزایش حس لذت کتاب‌خوانی در بین اعضا نوجوان با بهره‌مندی از ظرفیت فعالیت جذاب و پرمخاطب مجسمه‌سازی را یکی از اهداف کیفی برگزاری این جشنواره دانست.
وی ادامه داد: افزایش حس مشارکت و همدلی در یک فعالیت گروهی، شناخت، کشف و تقویت مهارت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های اعضا در کنار یکدیگر و شناخت عناصر پیرامونی و محیطی و استفاد از آن به‌عنوان یک ابزار هنری و تقویت قدرت تجسم و خلاقیت اعضا و شرکت‌کنندگان و افزایش مهارت‌های ذهنی و حرکتی اعضای نوجوان در انجام یک حرکت از اهداف جشنواره مجسمه‌های شنی نام برد.
این مسئول با تأکید بر استفاده مراکز کانون پرورش فکری از ظرفیت همدیگر، خاطرنشان کرد: آنچه که همیشه دلگرمی ما و نیز اعضای نوجوان کانون‌ها است، حضور به‌موقع و همیشگی خانواده‌ها بوده که همواره تلاش کرده‌اند مانند این جشنواره و جشنواره‌های قبلی گوشه‌ای از کار را گرفته و در پیش‌برد اهداف یاری‌گر باشند.
گرجی بیان کرد: با وجود ظرفیت و استعداد غنی فرزندان سرزمین‌مان و نیز وجود سوژه‌ها و موضوعات مختلف فرهنگی و با وجود برگزاری برنامه‌های مختلف اما باز جای برنامه‌ها و اجراهای بیشتر باقی است.
وی برگزاری برنامه‌ها و اجرای اهداف درنظر گرفته را قالب اردو تأثیرگذارتر دانست و اضافه کرد: همه نهادها و دستگاه‌ها می‌توانند با تشکیل یک شورای دستگاه‌های فرهنگی، بیشتر به هم نزدیک شده و برنامه‌ریزی‌های بیشتری برای اجرای برنامه‌های متعالی‌تر در آینده نزدیک را انجام دهند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران تأکید کرد: فقر برنامه‌ریزی‌های جدید همیشه احساس می‌شود و باید تلاش شود این ظرفیت عظیم از استعداد و ظرفیت کودکان و نوجوانان میهن عزیزمان را هدایت و جهت‌دار کنیم تا هدر نرود و خدای نکرده دشمن از این استعدادها به نفع خود استفاده نکرده و آنها را با برنامه‌های پوچ و بی‌محتوای خود مشغول نگه ندارد.
این مسئول با تاکید بر روز جهانی کودک و هفته ملی کودک در ایران گفت: دستگاه‌ها و نهادهایی چون شهرداری‌ها، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد و انجمن‌های مردم‌نهاد در نظر دارند دستاوردهای خود را در طول سال در قالب برگزاری نمایشگاه‌ها، کارناوال و جشن‌ها ارائه دهند که مسئولیت دبیرخانه استانی این برنامه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران است.
گفتنی است: هانیه امینی فر، سارا عشوریان وفاطمه آزادیان از مرکز کتالم با طرح شتر حضرت صالح (ع)- فاطمه طبرستانی، سپیده قنبری وساجده قربانی ازمرکز جویبار باطرح آفتاب پرست و صبا خواجوی، فاطمه امینی وطاهره تقی زاده از مرکز بهشهر با طرح هشت پا به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.