نقش کانون‌های پرورش فکری در افزایش خلاقیت و توانایی‌های کودکان و نوجوانان انکار ناشدنی است

معاون مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در غرب استان در حاشیه بازدید از دومین جشنواره مجسمه های شنی در رامسر گفت: نقش کانون‌های پرورش فکری در افزایش خلاقیت و توانایی‌های کودکان و نوجوانان انکار ناشدنی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، حجت‌الاسلام صفر قاسمی با اشاره به سطح بالای این جشنواره، بیان کرد: در اوایل انقلاب و سال‌های بعد از آن یکی از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودم و امروز با دیدن فعالیت و خلاقیت این دختران نوجوان به یاد خاطرات به یاد ماندنی خود در کانون افتادم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر افزود: نقش کانون‌های پرورش فکری در افزایش خلاقیت و توانایی‌های کودکان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف انکار ناشدنی است و باید همه ما کمک و تلاش کنیم تا کانون‌های پرورش فکری در برگزاری، اجرا و پیاده کردن برنامه‌های خود موفق بوده و بتوانند به اهداف‌ متعالی خود برسند.
وی خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان با حضور مستمر در مراکز و گروه‌های مختلف کانون‌های پرورش فکری در قالب برنامه‌ریزی دقیق و متنوع مراکز به رشد کیفی و کمی توانایی، خلاقیت و استعدادهای خود دست یافته و این رشد توانایی‌ها در آینده در امور زندگی، شغلی و خانوادگی آنها به روشنی قابل مشاهده است.
قاسمی با بیان اینکه اعضا کانون‌های پرورش فکری نسبت به همسن‌های خود در رده بالاتری از حیث توانایی قرار دارند، ادامه داد: نقش کتاب و اهمیت مطالعه، در این جشنواره مشخص است و نوجوانان دختر امروز در این جشنواره در قالب یک فعالیت گروهی یک هدف که همان ساخت مجسمه شنی بود را طی کردند که این فعالیت گروهی با استفاده از دانش و توانایی‌هایی که از مطالعه کتاب‌های کانون به دست آوردند بسیار قابل اهمیت و ارزش‌گذاری است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهرستان  رامسر در پایان اظهار کرد: باید فرزندان‌مان را باور کرده و زمینه بروز و شکل‌گیری خلاقیت‌های‌شان را فراهم کنیم که کانون‌های پرورش فکری توانستند در این راه موفق شوند.