افتتاح 2 مرکز فرهنگی و هنری کانون در چالوس

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در گرامی داشت هفته کتاب که در کانون چالوس برگزار شده بود از افتتاح 2 مرکز فرهنگی و هنری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرچی درحاشیه مراسم همایش کتاب یک دقیقه فیلم که به مناسبت گرامی داشت هفته کتاب  درکانون پرورش فکری چالوس  باحضورفرماندارونماینده مجلس مردم وجمعی ازمدیران برگزارشد گفت:درحال حاضر دراستان29مرکزثابت وسیاروجود دارد که 26مرکزثابت و3مرکزسیار روستای هستند و مناطق محروم دربابل،فریدونکنار ونکا راپوشش می دهد.
وی خاطرنشان کرد:تا پایان سال جاری 2مرکز دیگر درشهرستان چالوس افتتاح می شود.
مدیر کل کانون مازندران بیان داشت: این دوکانون از برکات سفر مقام معظم رهبری درشهرستان چالوس است
وی بااشاره به توجه بالای فرماندارچالوس گفت:باتوجه به اینکه فرماندارشهرستان نگاه خوبی چه از نظر اعتبارات وچه از نظر جذب خیر به کانون پرورش فکری شهرستان وهمچنین مرکز دلگشا دارد که این امر باعث رشداین مراکز شده است.
وی افزود:مازندران نسبت به شهرستانهای بزرگ کشور رتبه قابل توجه ای دارد وشهرستان چالوس نیز درمازندران رتبه بالای دارد که این نشان از نگاه فرهنگی مردم منطقه است.
گرجی همچنین با اشاره به ظرفیتهای بالای کانون گفت:اعتقاد داریم کانون ازظرفیتهای خوبی برای ارتقای سطح دانش ومهارت کودکان ونوجوانان وکشف این استعدادها بسیارموثراست.
وی دربخشی ازسخنان خود بااشاره به اینکه محورتمام فعالیت های مراکز کتاب است افزود:باتوجه به اینکه قفسه های کتابخانه بازاست باعث ایجاد خلاقیت دربین اعضای کانون باکمک مربیان می شودوهر کودک براساس میل ونیازخود فعالیت خاصی را انتخاب می کند.
گرجی  با اشاره به انتظاراتی که کانون ازخانواده ها دارد گفت:برای رشد خلاقیت کودکان نیازبه محیط ومربی وامکانات مناسب است که همه این موارد درکانون وجود دارد.
این مسوول خاطرنشان کرد:کودکان در کانون یک دوره ده ساله آموزش میبیند وحضور دارند وانتظار می رود مسئولین هم نگاه ویژه ای به این مراکز داشته باشند.
وی افزود:اگر قرارباشد ما آینده نظام رادردست این کودکان قراردهیم باید ذهن خلاق وپویای آنهارا پرورش دهیم وآنهاراباورکنیم که کانون های پرورش فکری مکانی مناسب دراین زمینه است.
گرجی درپایان با قدمت کانون پرورش فکری دراستان گفت:باتوجه به اینکه مازندران بعدازتهران اولین مرکز تاسیس کانون پرورش فکری بود امسال جشن 50سالگی کانون رادردی ماه برگزارمی کنیم.
احمدی لاشکی،نماینده مردم چالوس ،نوشهروکلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به این موضوع که فرماندارشهرستان چالوس اول یک معلم است گفت: فرماندارشهرستان خودیک معلم دانشگاه است وجایگاه کتاب برایش جا افتاده است .
قاسم احمدی افزود:متاسفانه امروز کمتر سراغ کتاب می رویم وکودکان بیشتر به سراغ موبایل می روند وانگشتانشان بیشتراز فکرشان کار می کنند.
وی خاطرنشان کرد:دانشمند کسی است که کارفکری می کنند وبا انرژی ست ونیروی خلاق دارد .
احمدی درپایان افزود:مازندران وبخصوص غرب استان دارای پتانسیل وظرفیت بالای است که وجود دستگاه های فرهنگی همچون کانون می تواند در جت توسعه این ظرفیت ها موثر باشند.
این عضو قدیم کانون پرورش فکری با برگشت به چهار دهه قبل و بیان اینکه عضو فعال کانون بود از یک کتاب قدیمی تولید شده در کانون با عنوان  " پاها بی جوراب، دست ها بی کتاب" به صورت حفظی شعر خوانی کرد که مورد توجه و تشویق حاضرین قرار گرفت.
در این مراسم از سوی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران از نماینده مردم چالوس، نوشهروکلاردشت در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان چالوس به عنوان همیاران کتاب کودک ونوجوان تقدیر شد.
همچنین از تابلوی تصویری حرم مطهر امام رضا (ع) که توسط 10 عضو مرکز فرهنگی و هنری چالوس با تکنیک سفال و پتینه صورت پذیرفت، رونمایی شد. قرار است از سوی فرماندار چالوس از این ده نفر طی مراسمی تقدیر بعمل آید.