کد خبر: 252245
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
نشست مدیران کل کانون پرورش فکری منطقه 5 کشوردر مازندران

نشست مدیران کل کانون پرورش فکری منطقه 5 کشور در مازندران برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، چندی پیش نشست مدیران کل کانون پرورش فکری کشور با حضور مدیر عامل کانون در تهران برگزار شد که در این نشست قرار شد تا ادارات کل کانون های پرورش فکری کشور به صورت منطقه ای، نشست های تخصصی خود را پیرامون مسایل مربوطه برگزار کنند.
بر همین اساس، نشست مدیران کل کانون پرورش فکری منطقه 5 کشور به دبیری اداره کل کانون مازندران در این استان برگزار شد.
مدیران 7 استان کشور همچون: خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، گلستان، البرز، تهران و مازندران گرد هم آمدند تا پیرامون مسایل مربوط به حوزه کودک ونوجوان به راه کار های جدید تر و جامع تری دست یابند.
قاسم عزیززاده گرجی مدیر کل کانون مازندران در ابتدای این نشست با گرامی داشت دهه فجر انقلاب اسلامی، برگزاری چنین نشستی را گامی موثر در خصوص توسعه کانون و تعامل هر چه بیشتر مدیران عنوان کرد.
گرجی ابراز امیدواری کرد: با رایزنی و جمع بندی اصولی مسایل مطروحه در این جلسه، گامی موثر در مسیر برنامه ریزی موثر مخاطبان کودک ونوجوان برداشته شود.
دبیر منطقه 5 کشور عنوان کرد: در این نشست 4 دستور جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که کلاس های ویژه(کلاس های شهریه ای در مرراکز) از عمده موارد بود.
گرجی افزود: با توجه به ابلاغ دستور العمل کلاس های ویژه توسط مدیر عامل محترم کانون در سال 94، جلسه منطقه ای، ماموریت بررسی این دستور العمل و ارایه پیشنهاد های لازم را در دستور کار خود قرار داد که پس از بحث و تبادل نظر، پیشنهادات مربوطه به دفتر مرکزی کانون پرورش فکری ارسال خواهد شد.
دومین دستور کار این جلسه در خصوص موارد و مصادیق تفویض اختیار به ادارات کل کانون استان ها بود که مورد بررسی مدیران کل این نشست قرار گرفت تا نتایج بحث و گفتگوبه ستاد ارسال شود.
بررسی اجرای آیین نامه شورای هماهنگی و توسعه استانی کانون زبان ایران ، از دیگر محور های مورد بحث مدیران کل منطقه 5 کشور بود .
همچنین در این نشست؛ در خصوص تفاهم نامه با معاونت پرورشی و فرهنگی وزرات آموزش و پرورش بحث و تبادل نظر شد که مقرر شد تا در هر یک از استان های این منطقه مورد پیگیری قرار گیرد.
از دیگر مسائلی که به عنوان طرح موارد ضروری در این نشست بررسی شد؛ درخواست از دفتر مرکزی کانون برای آموزش مربیان مراکز فراگیر در حال راه اندازی و تامین و تجهیز این مراکز بود.