چشم انداز برنامه های کانون؛ ارتقای سطح دانش و نگرش مربیان و اعضا است

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران درجلسه شورای فرهنگی ،هنری و ادبی این کانون گفت: چشم انداز برنامه های سال 95 کانون استان؛ ارتقای سطح دانش، نگرش و بینش مربیان و اعضا و زمینه سازی برای بروز خلاقیت فردی و گروهی آنان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، دومین جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی این کانون با موضوع بررسی دستور جلسه شروع شد که بر این اساس اولین موضوعی که در دستور کار قرار گرفت؛بحث و بررسی در خصوص شاخص های تدوین شده مربوط به ارزشیابی؛ کارشناس،مربی فرهنگی، مربی مسول، مربی ادبی و هنری بود که مدیر کل کانون مازندران و رییس جلسه در این خصوص گفت: بر اساس برنامه ریزی سال 95،امسال قرار است مسوولان واحدها، کارشناسان اداره کل و مسوولان مراکز و مربیان، مورد ارزیابی فصلی قرار گیرند.
قاسم عزیززاده گرجی افزود: این ارزیابی بنا به نظارت جدی بر عملکرد اجرایی همکاران ما در استان و شهرستان ها است تا بتوان ضمن هدایت و کنترل، به کارآیی و اثر بخشی مطلوب تری دست یافت.
وی با اشاره به اهمیت ارزشیابی؛ آنرا یکی از بارزترین  شاخصه های برنامه سال 95 کانون مازندران دانست و تصریح کرد: آنچه که ماهیت ارزشیابی را تعیین می کند؛ داشتن برنامه و عمل بر اساس برنامه ریزی است. به همین منظور نیل به اهداف تعیین شده مهمترین مسئله پیش روی ماست.
گرجی در عین حال با بیان اهداف برنامه های سال 95 اظهار داشت: ارتقای سطح دانش، نگرش و بینش مربیان و اعضا و زمینه سازی برای بروز خلاقیت فردی و گروهی آنان، مهمترین اهداف برنامه ریزی تربیتی امسال کانون مازندران است.
بحث و بررسی در خصوص انتخاب نشریات موفق در حوزه کودک ونوجوان  برای اشتراک مراکز- بحث و بررسی انتخاب مرکز فراگیر و ارائه گزارش کارشناسان از بازدید مرکز فراگیر تهران و بحث و بررسی در خصوص برنامه ریزی تربیتی سال 95 از دیگر دستورات این جلسه بود.
مدیر کل کانون مازندران در بخش دیگری از سخنان خود برنامه ریزی را شرط لازم یک فعالیت فرهنگی دانست و با تاکید بر اینکه تفاوت کانون با سایر دستگاه های فرهنگی، توجه به " خلاقیت " است، اظهار داشت: برنامه های کانون می بایست در جهت رشد استعداد ها و خلاقیت کودکان ونوجوانان عضو تدوین شود.
جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری مازندران در بخش دوم خود به بررسی مصوبات پیشین پرداخت که عمده مواردی که اعضای جلسه در خصوص آن توضیح دادند، می توان به؛ ارائه جدول زمانبندی بازدیدکارشناسان فرهنگی ادبی وهنری باتوجه به شاخص ارائه شده توسط مدیرعامل - اعلام برنامه زمانی و مکانی برای اردوی سال 95- اعلام زمان ومکان برگزاری برنامه مجسمه شنی و برنامه تریلی سیار- ارائه عناوین آموزش های غیرمصوب جهت بهبود سطح کیفی عملکرد مربیان وخدمات مراکز- برپایی جلسه ی آسیب شناسی بعداز برگزاری هر برنامه و مستندنگاری آن جهت استفاده ازآن برای سال بعد- برگزاری نشست حوزه ای مربیان فرهنگی ومربیان مسوول هرچهارماه یکبار وبرگزاری نشست مربیان ادبی وهنری هر شش ماه یکبار- پیگیری راه اندازی مراکز جدید سیارروستایی ومرکز فراگیر-وتشکیل کارگروه سرود در مراکز فرهنگی و هنری اشاره کرد.
 
*دکتر گلدوست، پژوهشگر دینی:
سبک زندگی قرآنی، مهمترین فعالیت کانون در معرفی شخصیت ائمه معصومین است
این جلسه یک مهمان ویژه نیز داشت. دکتر محمد رضا گلدوست مدرس دانشگاه و پژوهشگر علوم دینی همزمان با سالروز ولادت امام محمد تقی(ع)، با تاکید بر اهمیت کار فرهنگی و نقش کانون پرورش فکری به قسمتی از سخنان علامه طباطبایی در تفسیر المیزان اشاره داشت و تصریح کرد: اگر کسی بتواند شخصی را راهنمایی و هدایت نماید، انگار همه جهان را هدایت کرده است.
وی افزود: سیره امام علی، امام حسین و سایر معصومین (ع)، نیز در ارتباط با دیگران و حتی در جهاد با کفار با اولویت کار فرهنگی، هدایت و راهنمایی و دعوت به خوبی ها بوده است.
این مدرس دانشگاه با اهمیت دوران کودکی و نوجوانی در تکوین شخصیت آدمی به سبک زندگی قرآنی اشاره نمود و خطاب به اعضا ی این جلسه اظهار داشت: برنامه ریزی در جهت هدایت و تربیت کودکان ونوجوانان در مسیر زندگی قرآنی باعث سعادت فردی و اجتماعی افراد و اجتماع می شود.
دکتر گلدوست؛ احیای شیوه زندگی اهل بیت(ع) و توجه به بیانات این بزرگوران را یکی از کارهایی دانست که کانون می تواند در خصوص معرفی شخصیت ائمه معصومین(س) انجام دهد.