تقویت هویت دینی و انقلابی محوری ترین کارکرد کانون در شکل دهی شخصیت کودکان و نوجوانان است

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در گردهمایی مسوولان مراکز فرهنگی و هنری این کانون گفت: تقویت هویت دینی و انقلابی در برنامه های مراکز یکی از محوری ترین کارکرد های کانون در شکل دهی شخصیت کودکان و نوجوانان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، نخستین گردهمایی مسوولان مراکز فرهنگی و هنری این کانون با حضور مسوولان مراکز فرهنگی و هنری استان با موضوع بیان انتظارات  واحد های استانی  و تبیین شاخص های ارزیابی از مربیان مسوول مراکز طرح و بررسی شد.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران این گردهمایی را فرصت مهمی برای بیان مطالبات و انتظارات اداره کل و مراکز از یکدیگرعنوان کرد و افزود: این جلسه تعیین کننده برنامه های یکساله مراکز فرهنگی و هنری خواهد بود.
قاسم عزیززاده گرجی با تاکید بر نقش محوری مراکز کانون،اظهار داشت: مراکز فرهنگی و هنری تعیین کننده جایگاه کانون هستند چرا که کلیه پیش بینی ها و برنامه ریزی های کانون در مراکز اجرایی و محقق می شوند.
وی همچنین ضمن تعریف علمی سازمان و ویژگی های آن، به تشریح اهمیت ارتباطات سازمانی و عناصرو اهداف آن پرداخت و سازماندهی را یکی از ویژگی های بارز سازمان دانست.
گرجی با بر شمردن اصول سازمانی تصریح کرد: وحدت  در هدف، وحدت در فرمان، سلسله مراتب، حیطه نظارت، اختیارو مسوولیت، تقسیم کار و هماهنگی مهمترین اصول سازمان در نیل به اهداف مورد نظر می باشند.  
مدیر کل کانون مازندران در بخش دیگری از صحبت هایش به دو بخش صف و ستاد در سازمان اشاره کرد و با بیان وظایف هر کدام؛ به تشریح نمودار سازمانی اداره کل کانون پرورش فکری مازندران پرداخت.
عزیززاده فعالیت های ستاد را وظایفی دانست که به طور غیر مستقیم در تامین هدف های سازمان نقش دارند و عمدتا در حوزه برنامه ریزی فعالیت دارند.
وی همچنین با توضیح فعالیت های صف در سازمان  افزود: فعالیت هایی هستند که مستقیما در تامین هدف های آن سازمان نقش تعیین کننده دارندو در عین حال وظایف ستاد نیز کمک به واحد های صف برای تامین هدف اصلی، ارایه نظریات مشورتی، تحقیق و پژوهش برای رفع مشکل، جمع آوری اطلاعات، سازمان دادن و نظارت می باشد.
 
در ادامه این جلسه کارشناس مسوول فرهنگی، هنری و ادبی در خصوص روش های تربیت دینی و تبیین هویت انقلابی در مراکز فرهنگی و هنری و همچنین، ضرورت تعامل با دستگاه ها و خانواده ها در پایدار سازی بیش از پیش اعضا ی مراکز و نیز شیوه های برنامه ریزی در سال 95 مطالبی را بیان کرد. بر این اساس هر یک از کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی، آموزش، حوزه اداری مالی، حراست، روابط عمومی و فناوری داده ها انتظارات خود را از مسوولان مراکز بیان داشتند.
مطالعه کتاب و آگاهی از کتاب های جدید ارسال شده به مرکز- بر نامه ریزی  بر اساس ظرفیت های موجود در مرکز با مشارکت فعال سایر مربیان- ساماندهی فعالیتهای فرهنگی هنری و ادبی و نظارت بر عملکرد مربیان در تشکیل کارگاه ها و انجام فعالیت ها بر اساس برنامه های پیش بینی شده- انعکاس اخبار و رویدادهای مرکز و برقراری ارتباط موثر با رسانه ها به منظور بازتاب عملکرد مربیان مرکز- توجه به سیاست و برنامه های ابلاغی از سوی اداره کل و مشارکت در جشنواره و برنامه های استانی، ملی و بین المللی – تعامل با خانواد ها و جلب مشارکت مسوولین در اجرای برنامه ها- تشکیل جلسات منظم شورای فرهنگی در مراکز و نظارت بر تحقق مصوبات جلسه و توجه به اصل همدلی و همبستگی بین کارکنان مجموعه تحت نظارت و تقسیم صحیح وظایف بین کارکنان متناسب با شرح وظایف آنان، برخی از انتظارات مطروحه بود.
از دیگرانتظاراتی که در این جلسه عنوان شد می توان به: برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه از آثار ادبی ، هنری و فرهنگی اعضا- تشکیل و آماده سازی گروه های سرود - ارائه اولویت های تعمیر، تجهیز، توسعه و تکمیل ضروری و مورد نیاز- برنامه ریزی و بکارگیری مشارکت اعضا ومربیان برای فضاسازی موضوعی ومناسبتی مرکز- ایجاد انضباط مالی ومدیریت مصرف وهزینه کرد مطابق شیوه نامه مالی-برنامه ریزی برای کلاس های ویژه در طول سال-احصاء و شناسایی ظرفیت ها و منابع درآمدی و مالی و استفاده بهینه از آنها  و همچنین ایجاد فضای مساعد در مرکز جهت تقویت هویت دینی و انقلابی اشاره کرد.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در جمع بندی سخنان خود به اهداف اصلی برنامه ریزی اشاره کرد و بیان داشت: ارتقای سطح دانش، بینش و نگرش در مربیان و اعضا و زمینه سازی برای بروز خلاقیت فردی مربیان و اعضا از مهمترین اهداف برنامه ریزی سال 95 کانون پرورش فکری مازندران است.
وی در عین حال  با اشاره به تبیین وظایف و نقش صف و ستاد؛ زمینه سازی برای ارتقای بینش و نگرش مربیان را از وظایف ستادی این اداره کل و شکوفایی استعداد ها و خلاقیت در اعضا را از عمده وظایف صف دانست که می بایست در مراکز فرهنگی و هنری استان محقق شود.
 گرجی همچنین با اشاره به شعار سال و تاکید رهبر معظم انقلاب به " اقدام و عمل" خواستار اجرایی شدن این انتظارات در مراکز کانون پرورش فکری مازندران شد.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با تاکید بر  تقویت هویت دینی و انقلابی در برنامه های مراکز اظهار داشت: این اصل یکی از محوری ترین کارکرد های کانون در شکل دهی شخصیت کودکان و نوجوانان است.
عزیززاده گرجی یادآور شد: در این خصوص به دنبال  انتقال مفاهیم قرآنی و سیره ائمه معصومین (ص) هستیم و مسوولان مراکز می بایست در جهت اجرایی شدن و عملی شدن این فرایند برنامه ریزی و اهتمام داشته باشند.
این مسوول در ادامه سخنان خود ایجاد آرامش و همبستگی در مراکز را از دیگر وظایف مسوولان مراکز دانست و آنرا را زمینه ای مهم در پیشبرد امور و نیل به اهداف مورد نظر عنوان کرد.