رصد خانه ی کانون پرورش فکری مازندران میزبان آسمانیها بود

همزمان با هفته نجوم، رصد خانه ی کانون پرورش فکری مازندران میزبان آسمانیها بود.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، همزمان با هفته نجوم، با همکاری این اداره کل، باشگاه نجوم ساری و مرکز شماره دو کانون ساری؛ این اداره کل میزبان کودکان، نوجوانان خانواده هایشان و علاقمندان به فعالیت های نجوم بود تا ضمن رصد آسمان، با فعالیت های نجوم آشنا شوند.
این برنامه در بخش های متعددی به اجرا درآمد و  بازدیدکنندگان امکان رصد آسمان( خورشید) را با تلسکوپهای رصدخانه داشتند.
ازجمله غرفه های دیگری که دراین روز با استقبال زیادی مواجه بودغرفه ی سرگرمی وکاردستی کودکان بود که کودکان با نظارت یکی از مربیان به ساخت احجام هندسی(ستاره وسیاره)موشک و فضاپیماوساعت آفتابی پرداختند.
همزمان نمایشگاهی از ابزارنجومی ،تابلوعکسهای نجومی، منظومه شمسی وکتاب نیز در در سالن این اداره کل برگزارشد و فعالان نجوم نیز در خصوص هر یک از موارد توضیحاتی را به علاقمندان ارایه  کردند.
دربخش دیگر این برنامه  که در سالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد؛ دانش آموختگان باشگاه نجوم  کنفرانسی  ازتولد تا مرگ ستاره و اطلاعاتی از عطارد، نزدیکترین سیاره منظومه شمسی به زمین ارائه کردند.
پخش کلیپ های نجومی(تد واستیون هاپکینز) از دیگر برنامه های هفته نجوم در کانون مازندران بود.
فعالیت نجوم یکی از برنامه های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان است که در مراکز فرهنگی و هنری اجرا می شود و این اداره کل با داشتن رصد خانه و تلسکوپ های حرفه ای در این خصوص فعال است.