همکاری های کانون و آموزش و پرورش در شهرستانها توسعه یابد

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در بازدید از مرکز فرهنگی و هنری کانون نکا بر لزوم توسعه ی همکاری های کانون و آموزش و پرورش در شهرستانها تاکید کرد.<BR>

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی مدیر کل این کانون با حضور در مرکز فرهنگی هنری شهرستان نکا از برنامه ها و فعالیت های این کانون دیدن کرد.
در این بازید که حسین پالار رییس  اداره آموزش و پرورش شهرستان نکا و معاونش بهمراه کارشناس هنری اداره کل کانون مازندران، عزیززاده گرجی را همراهی کردند؛ مسوول مرکز و مربیان آن گزارشی از طرح ها و فعالیت های مرکز نکا را برای حاضران بیان کردند.
مدیر کل کانون مازندران با بیان اهمیت رابطه حسنه و صمیمی بین کارکنان مراکز فرهنگی و هنری گفت: فضای کانون بر مبناب رابطه حسنه میان همکاران معنا پیدا می کند و هرچه این رابطه بهتر باشد، کارآیی و اثر بخشی نیز بهتر خواهد بود.
گرجی افزود: ایجاد فضای آرامش در مراکز بویژه در میان مربیان برای ما مهم است، چرا که اثر آن در اعضا متبلور خواهد شد و در این صورت شاهد خدمات کیفی تر به اعضا خواهیم بود.
وی در عین حال خاطر نشان ساخت: سهم مربیان می بایست در برنامه ریزی فعالیت های مراکز تعیین شود، جلسه شورای فرهنگی در مراکز جدی گرفته شود، تقسیم کار صورت پذیرد و کارگاه های فرهنگی، هنری و ادبی متناسب با ظرفیت مربیان برگزار شود.
مدیر کل کانون مازندران به برنامه نمایشی تریلی سیار نیز اشاره داشت و خواستار آن شد تا مسوول این مرکز با هماهنگی و همراهی مسوولان شهری و با ایجاد یک کمیته به صورت جدی  این برنامه پیگیری و اجرایی شود تا بتوان با توجه به حضور این گروه نمایشی کشوری، برنامه های خوب و خاطره انگیزی برای بچه های نکایی به یادگار بماند.
بحث و گفتگو در خصوص راه اندازی گروه سرود با ظرفیت اعضای مستعد، برگزاری و برنامه ریزی برای کلاس های آزاد در فصل تابستان و اوقات فراغت و  بازتاب فعالیت های مرکز در وبلاگ از دیگر انتظارات  مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران خطاب به مسوول و مربیان مرکز فرهنگی و هنری نکا بود.
 
 عزیززاده گرجی همچنین با توجه به حضور رییس آموزش و پرورش شهرستان نکا در این بازید به جایگاه کانون و لزوم همکاری آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: کانون و آموزش و پرورش هر کدام دارای ظرفیت هایی هستند که می تواند در کنار هم موثر واقع شوند.
وی همچنین خواستار دعوت از مسوول کانون نکا در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش این شهرستان شد.
حسین پالار، رییس آموزش و پرورش این شهرستان که بهمراه معاون خود در این برنامه حضور داشت با تاکید بر توسعه همکاری های دستگاه متبوعش با کانون از گسترش این همکاری استقبال کرد و افزود: کانون پرورش فکری می تواند در ارتقای فضای کتاب خوانی ومطالعه موثر باشد.
پالار با بیان اینکه باید مدیران ومعاونین مدارس با کانون آشنا شوند بیان کرد: هدف آموزش و پرورش، گسترش دانش و بینش و  کتابخوانی در دانش آموزان است که در این خصوص با کانون مشترک است و باید این فعالیت ها را رونق بخشید.