کد خبر: 258816
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
موفقیت اعضای کانون رامسر در جشنواره شیر مادر، مهر مادر

شش نفر از اعضای فعال مرکز رامسر حائز رتبه برتر در جشنواره شیرمادر،مهر مادر شدند/کارگروه اقدام پژوهی مرکز رامسر راه اندازی شد/اهدای نشان مسئولیت پذیری به سه نفر از اعضای دختر فعال.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، به نقل از کانون رامسر، جشنواره شیر مادر ، مهرمادر با هدف آشنایی کودکان با غذای سالم و همچنین ترویج تغذیه با شیر مادر  برگزار شد.
در  این جشنواره که توسط اداره بهداشت و درمان شهرستان رامسر اجرا شده بیش از هفتاد اثر ارسالی داشت که بعد از بررسی به 6 اثر برگزیده جوایزی اهدا شد.
گفتنی است هفته‌ی جهانی شیر مادر هر ساله از 1 تا 7 آگوست برابر با 10 تا 16 مردادماه، در بیش از 170 کشور دنیا برگزار می‌شود. هدف از این نام‌گذاری، تشویق مادران به تغذیه‌ی نوزاد با شیر مادر و ارتقای سطح سلامت کودکان در سراسر دنیاست.
نام‌گذاری هفته‌ی جهانی تغذیه با شیر مادر، از آگوست سال 1990م توسط سازمان‌های مربوطه، از جمله سازمان جهانی بهداشت، یونیسف و سایر سیاست‌گذاران سلامت انجام شد.
 
 
کارگروه اقدام پژوهی مرکز رامسر با شعار« هر نگرش یک دانش ،هر دانش یک بینش» با حضور مربیان مرکز رامسر راه اندازی شد. این کارگروه با شروع سال اقدام عملی در راستای کیفیت بخشی به فعالیتهای مندرج در برنامه ریزی تربیتی و انتخاب چند فعالیت جهت بررسی روند اجرایی ،اصلاح و تغییر در شیوه های کارگاهی برای کسب نتایج بهتر اجرا شد.
در این طرح چهار فعالیت برنامه ریزی تربیتی سال در بخش بحث آزاد،بحث کتاب،یک قصه/شعر و کارگاه ادبی و یک قصه یک نقاشی در چهار کارگاه به شکل اقدام پژوهی برگزار و مشاهدات آن توسط مربیان ثبت می شود. مشاهدات در جلسه شورای فرهنگی فصل پاییز بررسی و به واحد آموزش و پژوهش ارسال خواهد شد.
این طرح با هدف اجرای فعالیتهای برنامه ریزی تربیتی به شکل اقدام پژوهی در دوسال اخیر اجرا می گردد.
 
آموزش مسئولیت پذیری  و تعهد نسبت به امر واگذار شده در بین کودکان و نوجوانان از اهمیت بسزایی برخوردار است. در بین فضای پرورشی کانون پرورش فکریب کودکان و نوجوانان فرصت مناسبی برای آشنایی اعضا با ویژگی یک انسان متعالی است. از طرف دیگر کودکان با اعطای مسئولیت توسط مربیان و خانواده ضمن مهارت آموزی در روند افزایش اعتماد به نفس کودکان نیز تاثیر گذار می باشد.
کانون پرورش فکری مرکز رامسر در بخش کارگاه قصه گویی و نقاشی از سه نفر از اعضایی که طرح مورد نظر قصه حمزه پهلوان را به تصویر کشیدند تقدیر نمود. این هدیه به پاس مسئولیت پذیری، نظم و ارائه به موقع تصویر به مارینا باغستانی،زهرا سیف الله زاده،مبینا علیزاده اعطا گردید