کد خبر: 258935
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
نشست فصلی مربیان ادبی کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد

دومین نشست فصلی مربیان ادبی کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، دومین نشست ادبی سال 95 مربیان ادبی به بررسی برنامه های فصل تابستان مراکز اختصاص داشت.
در این نشست بررسی مسابقات و روش های کارگاه های مستمر ادبی با هدف تربیت ادبی، اهمیت گزارش فصلی، نگاهی به فیلم " رمان هشتم" و راه های ارتباط برقرار کردن اعضا با این رمان، بررسی شاخص های ارزیابی فصل تابستان مورد بررسی قرار گرفت.
از دیگر مواردی که در این نشست مورد بحث و بررسی واقع شد می توان به: بررسی استمرار روش های انجام طرح بر مدار کتاب، جلسات شورای فرهنگی مرکز و فعالیت های مربیان ادبی مراکزو کارگاه های ادبی همراه با برنامه ریزی تربیتی سال 95 در مرکز بوده است.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با حضور در جمع مربیان ادبی کانون با اشاره به ظرفیت موثر مربیان ادبی در فعالیت های کارگاهی و فضای همدلی موجود در این میان افزود: معمولا بچه ها فعالیت های ادبی رادوست دارند و به جرات می توان گفت: تاثیر مثبت فعالیت های ادبی را می توان در اعضای فعال دراین حوزه مشاهده نمود.
قاسم عزیززاده گرجی با بیان فضای همدلی، صمیمیت و دغدغه به کار درمیان مربیان ادبی، خواستار آن شد تا خدمات مربیان در این حوزه تقویت شود.
وی در عین حال از ایجاد آرامش برای مربی به عنوان یک از وظایف کانون یادکرد و اظهار داشت: اگر مربی آرامش نداشته باشد، تاثیر منفی در اعضا ایجاد می شود به همین جهت، حمایت از مربیان یک از موارد مورد اهتمام این اداره کل است.
وی آگاهی از دغدغه ها، نظرات و دیدگاه های مربیان از فضای کاری و ارتباطی را یکی دیگر از موارد مورد تاکید خود عنوان کرد و افزود: همکاران می بایست اتقال دهنده موانع و مشکلات مراکز باشند تا بتوان در جهت رفع موانع حرکت نمود و انتظار این است که مربیان نیز در عین حال با کمک مربیان مسوول در حل مشکلات مراکز کوشا باشند.
گرجی به جلسات شورای فرهنگی مراکز نیز به عنوان مرجع تصمیم گیری و برنامه ریزی فعالیت ها اشاره کرد و خواستار مشارکت جدی مربیان در این جلسات شد.
وی همچنین به ارزیابی های صورت گرفته مربیان و مراکز اشاره کرد و بیان کرد: این ارزیابی ها در جهت تقویت نقاط قوت و کاهش آسیب ها است.
مدیر کل کانون مازندران گفت: سیاست ما در ارزشیابی ها نگاه حمایتی است که بر اساس آن ظرفیت های فعال، توسعه یابند و موانع احتمالی و مشکلات موجود نیز به حداقل و صفر کاهش یابند.
گفتنی است در این نشست کارشناس مسوول امور فرهنگی اداره کل امور فرهنگی کانون نیز حضور داشت.
زهرا اطهری با خرسندی از حضور در این جمع گفت: فعالیت های ادبی تاثیر شایانی در رشد تفکر کودک ونوجوان ایجاد می کند.
وی افزود: از نگاه ما همه همکاران در کانون کارشناسند ودر حوزه کاری خود می بایست موانع را تشخیص داده، برای فعالیت های خود برنامه ریزی داشته باشند، بر فعالیت ها نظارت باشد  و برنامه های انجام شده را ارزیابی نمایند تا در نهایت بهترین تصمیم را برای توسعه شرایط موجود اتخاذ نمایند.