کد خبر: 259209
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
شادمانه های اعضای کانون پرورش فکری مازندران در اردوی تابستانه

اردوی تابستانه ی اعضای کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، اردوی اعضای فعال مراکز فرهنگی و هنری امسال در اردوگاه شهید مهدیزاده دلگشای چالوس از یکم تا چهارم شهریور ماه سال جاری با حضور 68 پسر عضو مراکز فرهنگی و هنری کانون برگزار شد.
این اردو در حالی آغاز شد که موضوعش " طبیعت گردی و بازی " بود و افراد در قالب طبیعت گردی و بازی با مهارت های زندگی و دوستی با طبیعت آشنا شده و به انجام فعالیت های تفریحی، فرهنگی و ادبی پرداختند.
اما، نامی که برای این اردو تعیین شد؛" یک، دو، سه بازی، در طبعیت شادی" بود و همچنین سرودی ویژه اعضای اردو توسط اداره کل کانون پرورش فکری مازندران، تولید شد که اعضا در برنامه های اردویی آن را به صورت گروهی و همراه با آهنگ می خواندند.
 برنامه هایی همچون: تفریحات ورزشی –افتتاحیه اردو و جنگ شبانه - برگزاری کارگاه عکاسی با موضوع" رفتار با طبیعت" – بازید از باغ گیاه شناسی نوشهر و آشنایی با گونه های متعدد گیاهی جهان و استان مازندران با حضور کارشناسان مربوطه- کارگاه کمک های اولیه و امداد و نجات با حضور کارشناس جمعیت هلال احمر-  انجام نماز جماعت و مسابقات دینی- ورزش صبحگاهی- حضور در ساحل دریای چالوس با انجام بازی های بومی محلی و شنا با انجام رادیو ساحلی توسط اعضا و مربیان و سایر برنامه های فرهنگی و تفریحی صورت پذیرفته است.
از دیگر برنامه های این اردو: بازی های خلاق جنگلی در بازید از امام زاده عبدالوافی و صحبت های رییس اداره جنگل کاری و پارک اداره کل منابع طبیعی نوشهر با موضوع ترویج فرهنگ دوستی باطبیعت و همیار طبیعت - کارگاه نجوم و مسابقه های فرهنگی- مسابقه عکاسی" رفتار با طبیعت" – اجرای نمایش توسط اعضا و نمایش عکس های گرفته شده از فعالیت های آنان در طول اردو- کارگاه پوستر سازی با موضوع طبیعت با استفاده از مواد طبیعی و گیاهی- حضور در فروشگاه صنایع دستی و خرید سوغات بومی و محلی- اهدای سوغات به اعضای اردو و اهدای جوایزبه برگزیدگان مسابقات اجرایی در مراسم اختتامیه از عمده برنامه ای این اردوی تابستانه بوده است.
اما مدیر کل کانون مازندران نیز در اختتامیه این اردو با حضور در جمع اعضا و گفتگوی دو سویه با آنان، به پای صحبت ها و انتقادات آنان نشست و به سوالات پاسخ گفت.
قاسم عزیززاده گرجی یکی از ویژگی های اردو را داشتن نظم واحترام به مقررات وضع شده عنوان کرد و افزود: اردو فضایی برای تمرین زندگی و اجتماعی شدن است.
برخی از اعضای اردو نیز به انتظارات و دغدغه های خود اشاره کردند و از مدیر کل کانون خواستند تا در خصوص برآورده سازی آنان اقدام کند.
حجت الاسلام وحید وزیری مقدم نیز از مهمانان این برنامه بود که با مشارکت فعال خود در جمع پسران اردو و ارتباط نزدیک با آنان به اجرای نماز جماعت، طرح مسایل دینی و فرهنگی و پرسش و پاسخ به سوالات دینی و فرهنگی  اعضا پرداخت.
اردوی اعضای فعال پسر مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری مازندران صبح روز پنجشنبه در حالی به کار خود پایان داد که بچه ها با خوشحالی از اینکه به نزد خانواده خود بر می گردند؛ لذت سه روز، شادی، تفریح و بازی و دوستی با مربیان خود را در خاطرات دوره نوجوانیشان ثبت کرده اند.