نشست دو دستگاه فرهنگی برای گسترش فعالیت های حوزه کودک ونوجوان

<BR> اداره کل کانون پرورش فکری مازندران و حوزه هنری استان در نشستی، برای گسترش تولیدات و برنامه های فرهنگی حوزه کودک ونوجوان گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران ، نشست مشترک میان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران و  حوزه هنری استان  با موضوع  فعالیت های مشترک فرهنگی و هنری این اداره کل برگزار شد.
بر این اساس، مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران، با بیان اینکه میان کانون و حوزه هنری اشتراکات فراوانی وجود دارد اظهار داشت: رویکرد کانون، نگاه عمیق به فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی بوده و ماموریت ذاتی آن رشد و پرورش خلاقیت و توانمندی کودکان و نوجوانان است.
قاسم عزیززاده گرجی افزود:کانون ظرفیت خوب و مناسبی برای تولیدات فرهنگی هنری در عرصه کودک و نوجوان دارد که بخشی از آن توسط مربیان هنرمند کانون که با این فضا آشناتر هستند انجام می پذیرد. 
       
گرجی در ادامه گفت: نقاط مشترک بین حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بسیار است و تنها افتراق آن سنین فعالیت مخاطبان بوده که با توجه به پایان فعالیت سنی در کانون که 17 سال است؛ گسترش همکاری های دوجانبه می تواند خروجی های کانون را وردوی حوزه هنری نماید.
مدیر کل کانون مازندران اظهار داشت: این می تواند نقطه شروع مناسبی برای همکاری دوطرف باشد، چنانکه با شناخت استعدادها و پتانسیل کودکان و نوجوانان ، میتوان آنها را در ادامه همراهی و مدیریت کرد تا دچار رها شدگی و سر در گمی نشوند ، که این امر می تواند به عهده حوزه هنری باشد.
وی در عین حال بر تولیدات مشترک تاکید کرد و ظرفیت مربیان توانمند کانون و هنرمندان حوزه هنری را فرصتی موثر برای گسترش تولیدات فرهنگی فاخر دانست.
سینا دلشادی رییس حوزه هنری مازندران، نیز در ابتدای این نشست گفت : حوزه هنری در نظر دارد فعالیت این عرصه را در دو سطح تولید آثار هنری کودک و نوجوان و همچنین کشف، جذب و پرورش استعدادهای نوجوانان برنامه ریزی و دنبال کند.
وی در ادامه افزود : همکاری دو جانبه بین دو دستگاه به ظرفیت های دو طرف و شناخت توانمندی ها و ماموریت سازمانی یکدیگر بستگی دارد. با توجه به تجربه و تخصص کانون در عرصه کودک و نوجوان، این همکاری می تواند منجر به نتایج ارزنده ای شود و در نهایت، تولیداتی بر اساس اولویت ها، زیر نظر کارگروه کانون و حوزه هنری وارد بازار هدف شود.
مدیر حوزه هنری مازندران در خصوص استفاده از  امکانات حوزه هنری بیان داشت: انتشارات سوره مهر بعنوان یک ناشر برگزیده در کشور می تواند جهت انتشار کتاب همکاری داشته و همچنین امکانات فکری و نرم افزاری کارشناسان و هنرمندان این نهاد و یا امکانات سخت افزاری این مرکز مانند سالن آمفی تئاتر ، سینما کوچک ، نگارخانه و ... جهت برگزاری برخی برنامه ها توسط کانون می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
در ادامه مهدی معصومی گرجی، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری مازندران،در خصوص برگزاری برنامه های مشترک مانند جشنواره های عکس ، فیلم و انیمیشن و همچنین همکاری در عرصه تولید ،مواردی را بیان کرد.
در پایان مقرر گردید محفل بعدی این دو مرکز فرهنگی هنری، با حضور کارشناسان، جهت شناخت بهتر و بیشتر دو دستگاه نسبت به هم و اشراف کامل به توانمندی، ظرفیت ها و ماموریت سازمانی هم، در حوزه هنری تشکیل شود.