کد خبر: 261009
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵
هفته ملی کودک در مراکز فرهنگی و هنری

مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری مازندران هفته ملی کودک را گرامی داشتند.

  به مناسبت گرامی داشت هفته ملی کودک امسال که مقارن با محرم حسینی شد، مراکز فرهنکی و هنری کانون در استان مازندران با شعار" کودکان تشنه اند" ویژه برنامه های خود را با رنگ بوی حسینی برگزار نموده اند.
مرکز شماره 2 چالوس
همزمان با آغاز هفته ملی کودک در این مرکز دو برنامه با حضور کودکان و خانواده هایشان اجرا شد.
برنامه درباره کودک ذکر اصول تربیتی کودک برای والدین و نقاشی روی پارچه توسط اعضا دو برنامه اجرا شده بود.
در بخش اول سرکار خانم پاشا کارشناس  تربیتی، در مورد نکات لازم تربیتی کودکان با خانواده ها صحبت کرد و در پایان جلسه نیز پرسش و پاسخ انجام شد که بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت و در بخش دوم نیز نقاشی روی پارچه با موضوع من و خانواده ام توسط اعضا انجام شد.
 
مرکز فرهنگی و هنری  نشتارود
     آغاز هفته ملی کودک امسال و تقارن آن با دهه اول محرم و به احترام ایام سوگواری ابا عبد الله الحسین -ع-برنامه پرواز باد بادک ها با شعار " کودک و دنیای بدون اسارت" با مفهوم آزادگی و رهایی با محوریت عاشورا توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشتارود برای کودکان این شهر در روز پنج شنبه مورخ 95/7/15 اجرا گردید.
در سومین روز از هفته ملی کودک است و مربیان مرکز نشتارود با در نظر گرفتن ایام سوگواری امام حسین (ع) و یارانش به اجرای فعالیت پرداختند.قصه گویی (عموجان تشنه ام )معرفی کتاب و سفالگری از جمله فعالیتهای اجرا شده می باشد.
 
مرکز فرهنگی و هنری  نور
جشن روز جهانی کودک و عیادت از کودکان در بیمارستان
به مناسبت هفته ملی کودک مراسمی در روز پنج شنبه مورخه 07/15/ 95با حضور 12 عضو دختر در مرکز برگزار شد در این برنامه فعالیتهایی چون"معرفی وقایع و ایام روز جهانی کودک و محرم,معرفی کتاب,معرفی شخصیت امام حسین (ع) و درست کردن بادبادک پرداختند و دلنوشته هایی برای کودکان تشنه اند روی بادبادک نوشتند.همچنین ساعت 11 همین روز بازدید از بخش اطفال بیمارستان امام خمینی نور با همکاری اعضای عضو ستاد هفته ملی (روسای ادارت) صورت پذیرفت و هدایایی به کودکان بستری در این بخش اهدا شد.
 
مرکز فرهنگی و هنری فریدونکنار
نشست خبری مسئول کانون پرورش فکری فریدونکنار با اهالی رسانه
به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی کودک نشست خبری مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فریدونکنار با اهالی رسانه برگزار شد .
دبیر کمیته هفته ملی کودک شهرستان در این دیدار به بیان ویژگی های کودک و نوجوان پرداخت و در ادامه به گزارشی از فعالیت های چهارساله کانون پرورش فکری کانون پرورش فکری فریدونکنار ارائه داد و در ادامه به برنامه های در دست اقدام این مرکز فرهنگی هنری پرداخت .
حسینی در این نشست از برنامه های پیش بینی شده شهرستانی در هفته ملی کودک این شهرستان نیز خبر داد و اشاره داشت که طی چهار سال گذشته بیش از 60000 نفر برنامه فرهنگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده است.
 
برپایی نمایشگاه هفته ملی کودک در مرکز فرهنگی هنری دلگشا
نمایشگاه آثار اعضاء مرکز دلگشا با حال و هوای حسینی در این مرکز برپا شد و آماده بازدید اعضاء،والدین و دانش آموزان می باشد. قرار است در روزهای هفته ملی کودک در کنار مراجعه اعضاء بازدید مدارس و اجرای فعالیت های فرهنگی ،هنری را شاهد باشیم.
 
مرکز فرهنگی و هنری پل سفید
در اولین روز هفته کودک روز پنج شنبه 15 مهر اعضا مرکز ونیز افراد تحت پوشش کمیته امداد و والدین همراه در کانون حضور یافتند و از برنامه های عاشورایی این رور استفاده کردند: معرفی وقلیع و شخصیت -قصه گویی سقای تشنه لب-انیمیشن "کودکان تشنه اند و حضرت ابوالفضل العباس ع"-سفالگری – و بحث های بهداشتی و آسیب های اجتماعی توسط " خانم دکتر رضایی" از مرکز بهداشت سوادکوه .
 
مرکز فرهنگی و هنری بهشهر
به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان و همزمانی این روزهای غمبار با هفته ی ملی کودک ویژه برنامه ای با حضور اعضا و خانواده ها در مرکز برگزارشد. قرائت قرآن، شعرخوانی، دکلمه، قصه گویی، مداحی ، پخش فیلم و مسابقه قسمتهای مختلف این برنامه بودند. 
همزمان با آغاز هفته ملی کودک نمایشگاهی از فعالیتهای تابستانه اعضادر مرکز بهشهر برپاشد. امروز تعدادی از مادران به همراه بچه ها به کانون آمدند و از آثار فرهنگی هنری و ادبی 
فرزندانشان دیدن کردند.  
برنامه هفت توشه هفت اقلیم با حضور تعدادی از مادران اعضا در مرکز بهشهر اجرا شد. در این برنامه خانم موسوی مادریکی  از اعضا که در مرکز مشاوره فعالیت می کندو مدرس دانشگاه 
می باشد درباره ی روانشناسی کودک وظرافتهای برخورد با کودکان برای مادران صحبت کردند. درادامه بعضی از مادران نیز سوالاتی از ایشان پرسیده و خانم موسوی جواب دادند. در پایان 
برنامه مادران خواستار ادامه این برنامه شده و قرارشد در جلساتی دیگر با این روانشناس به گفتگو بنشینند.
 
مرکز فرهنگی و هنری آمل
در هفته ملی کودک روز شنبه مورخ 95/7/17 برنامه ای با حضور دانش آموزان مدرسه پیشتازان انجام شد . در این برنامه ضمن بازدید از خیمه وماکت کودکان عاشورا دانش آموزان از نمایشگاه آثار اعضا دیدن کردند ودر ادامه قصه گویی با موضوع عاشورا وقرائت قرآن وشعر خوانی عاشورایی ونمایش فیلم از دیگر برنامه های سومین روز از هفته ملی کودک بود.
جلسه ای نیز  با حضور مربیان مرکز وسازمان تبلیغات اسلامی آمل ومربیان مهدهای قرآنی در مرکز آمل برای تعامل وهمکاری مهدها ومدارس قرآنی با کانون و بازدید هفتگی تمام مهدها ومدارس قرآنی تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی از مرکز برگزار شد.