کانون پرورش فکری فرصتی موثر  برای پرورش نیروی انسانی است

فرماندار رامسر به مناسبت هفته ملی کودک اظهار داشت: کانون پرورش فکری فرصتی موثر برای پرورش نیروی انسانی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، همزمان با هفته ملی کودک ، نشست «سهم من» با حضور حسین سروری فرماندار رامسر ،اصحاب رسانه و 22 نفر از اعضای فعال کانون پرورش فکری مرکز رامسر برگزار شد.
در این نشست حسین سروری فرماندار رامسر یا تسلیت  ایام عزاداری امام حسین (ع) محرم را  نشان راز مانداگاری انسانهای بزرگ دانست و با گرامی داشت هفته ملی کودک افزود: آرزومندم که در سایه تلاش و کسب مهارت و علم توامان بتوانید در جایگاه و مناصب بزرگ مدیریتی، علمی وفرهنگی قرار بگیرید.
وی اظهار داشت: برنامه ریزی در کانون یک فرصت و افتخار برای کودکان است. سروری با بیان اینکه کانون مرکز رشد و خلاقیت است افزود:  علمی که با درگیر کردن تفکر و بر محوریت کتاب و پژوهش آموخته شود فراموش نمی شود. و این یعنی فرصت رشد نیروی انسانی در جامعه.
وی با تبریک به خانواده های کانونی ادامه داد: تعامل با سازمانها و رشد همه جانبه پرورشی در کانون باعث می شود که سرمایه های کشور افزایش یابد . چرا که سرمایه منابع زیر زمینی یا میزان درآمد نیست بلکه یک کشور با داشتن نیروی انسانی متخصص و متعهد می تواند رشد کند.
در ادامه  فاطمه نعمتی سارخانلو مسوول کانون رامسر نیز  با تقدیر از حمایتهای فرماندار شهرستان گفت: فعالیتهای مرکز رامسر در پنج گروه بر طبق فلسفه وجودی کانون و اهداف سالانه با دو شاخص اجرای برنامه های فرایندی و خلاق در راستای مهارت آموزی اعضا اجرا می شود.
 وی افزود: برنامه های پرورشی کانون در ابتدای سال با نیازهای بومی و محلی و پرورش استعداد اعضا با نگرش جهانی تدوین می شود. در این راستا بر اساس  برنامه ریزی سال 95؛ پژوهش محوری و کتاب محور بودن تمامی فعالیتها، سرلوحه کار کانون بوده و توسط مربیان با حمایت خانواده ها و تعامل مسئولین پیشی بینی و اجرا شده است.
نعمتی اظهار داشت: تعامل دستگاهها برای اجرای برنامه ها ی کیفی و بصیریت افزایی قابل تقدیر و ستایش است و مهمترین ویژگی هفته ملی کودک در شهرستان رامسر را مشارکت حداکثری سازمانها با کانون دانست.
 وی افزود: اهم برنامه ها ستاد در هفته ملی کودک رامسر؛ برگزاری مسابقه ماکت محرم،خاطره نویسی محرم ،تجلیل از مداحان کوچک،تجلیل ازکوچکترین ورزشکاران کودک، نمایشگاه کودکان تشنه اند با ساخت ماکت حرکت کاروان کربلا تا شام و آثار منتخب هنری و فرهنگی مرکز ،برگزاری کارگاههای اقلیم هشتم با رویکرد کودک و رسانه با حضور دکتر اعتصامی، کارگاه تغذیه کودک سالم با حمایت اداره بهداشت و درمان بوده است.
نعمتی در ادامه بیان داشت:کارگاه کودکان دوستدار طبیعت با حمایت اداره منابع طبیعی،کارگاه کودکان جهان شهر رامسر با حمایت اداره میراث فرهنگی و گردشگری،کارگاه مراقبت از خود با حمایت اداره بهزیستی و ناجا وکودکان حسینی با اجرای اداره بهزیستی و حضور بیش از هزار نفر از کودکان مهدکودکها از دیگر برنامه های ستاد هفته ملی کودک در رامسر بوده است.
وی در انتها با خرسندی از موفقیتهای فرا شهرستانی کانون رامسر، از اعضای فعال کودک کانون خواست تا در فعالیتهای خود از تاریخ گرانسنگ اسلامی –ایرانی بهره ببرند و با شناخت شخصیتهای بزرگی همچون کودکان و نوجوانان عاشورایی؛ در راه رضایت خداوند و کسب معرفت و دانش تلاش نمایند.
در انتها لوح تقدیر کودکان و مربیان مرکز رامسر برای تقدیر از فرماندار این شهرستان توسط مبینا علیزاده اهدا شد.