پدافند غیرعامل ظرفیت موثر برای رفع موانع و مشکلات

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران همزمان با فرارسیدن هفته پدافند غیر عامل اظهار داشت: پدافند غیرعامل ظرفیتی موثر برای رفع موانع و مشکلات ایجاد می نماید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، بمنظور اهمیت پدافند غیرعامل در برابر انواع تهدیدات طبیعی و انسانی و نهادینه‌سازی فرهنگ پدافند غیرعامل و اولویت بخشیدن به اصول و ملاحظات این رویکرد دفاعی در طرح‌ها و برنامه‌ها ی کانون و مراکز فرهنگی و هنری، ستاد پدافند غیر عامل کانون مازندران در دفتر مدیرکل کانون مازندران تشکیل شد.
مدیر کل کانون با تاکید بر وظایف پدافند غیر عامل و آشنایی کلیه کارکنان کانون با این رویکرد مهم خواستار آن شد تا مصادیق پدافند غیر عامل در این کانون شناسایی و احصا شود.
قاسم عزیززاده گرجی افزود: تفکیک برنامه ها در سطح استان و مراکز فرهنگی و هنری، پیش بینی وضعیت بحران و مدیریت آن، ایمن سازی سخت افزاری بنا ها و هوشیاری در حوزه نرم افزازی و جلوگیری از هرگونه تهدیدات سایبری را از عمده مسائل پدافندی عنوان کرد و بر توجه همگی همکارنش بر این اصول تاکید کرد.
رییس کمیته پدافند غیر عامل کانون پرورش فکری مازندران، آگاهی بخشی در خصوص پدافند غیر عامل به مربیان و مسوولین مراکز و حساس سازی مراکز برای برگزاری همایش های تخصصی از جمله فضای مجازی برای اعضا و خانواد های آنان را یکی از رویکرد های مهم در این خصوص عنوان کرد.
عزیززاده گرجی با بیان اینکه بسیاری از ماموریت ها و برنامه هایی که کانون انجام می دهد؛ رویکرد پدافندی دارد، اظهار داشت: تقویت ستاد در سطح پدافندی و آموزش مراکز و البته مطالبه گری حوزه های کارشناسی از مراکز می تواند ضمن سمت و سو دهی این مهم در تقویت و هدفمند سازی آن نیز نقش مهمی ایفا نماید.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران یادآور شد: برای برون رفت از برخی مشکلات و رفع موانع می توان ظرفیت پدافندی را تقویت نمود واین مورد می بایست در دستور کار کانون استان و مراکز فرهنگی و هنری قرار گیرد.
در ابتدای این جلسه مسوول حراست و دبیر کمیته پدافند غیر عامل کانون مازندران، با اشاره به اینکه 2 تا 8 آبان هفته پدافند غیر عامل است، افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مساله پدافند غیر عامل؛ این ایام بهانه ای است برای مرور و پرداختن به رویکرد های پدافندی که برای کشور مهم و حیاتی است.
صابر قربانی بیان داشت: با در نظر داشتن زیر ساخت های موجود درکانون پرورش فکری و ضرورت آشنایی و عملیاتی کردن موضوعات پدافند غیر عامل می بایست، در جهت نهادینه سازی و تقویت آن اقدام نمود.
وی همچنین با اشاره به ساختار فرهنگی کانون افزود: با توجه به تهدیدات فرهنگی دشمن و اقداماتی که دراین حوزه صورت می گیرد، کانون می تواند در خصوص مقابله با نفوذ فرهنگی به صورت جدی ورود پیدا کند.
قربانی، تقویت هویت دینی انقلابی اعضا را یکی از گام های موثر در حوزه های فرهنگی پدافند غیر عامل عنوان کرد و افزود: مراکز ما می بایست در برنامه و فعالیت های خود، این رویکرد را مد نظر قرار دهند.
مشاور مدیر کل کانون مازندران اظهار داشت: بررسی وضعیت ساختمان ها و بنا های کانون نیز از دیگر اقداماتی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد تا در مواقع بحرانی در مقابل انواع تهدیدات طبیعی ایمن باشند.
در ادامه این جلسه دیگر اعضا نیز به بیان نقطه نظرات خود در خصوص پدافند غیر عامل و ورود کانون به این حوزه پرداختند و بر این اساس مقرر شد برنامه هایی همچون: برگزاری دوره آموزشی ویژه مربیان با موضوع کودکان با نیازمندی های خاص- اردوی جهادی کارکنان کانون با هدف خدمت رسانی به کودکان مناطق روستایی محروم- برگزاری مسابقه آشنایی با پدافند غیر عامل- شناسایی نقاط آسیب پذیرمراکز و اقدام برای مقاوم سازی آنها- نشست توجیهی با موضوع صیانت از کودکان آنلاین ویژه خانواده های اعضا- برگزاری کارگاه های ادبی، هنری و ... در مراکز با موضوع پدافند غیر عامل و بررسی و تست سیستم های حفاظتی ساختمان ها و ... اجرا شود.