راه اندازی سینما کودک در مرکز استان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران از راه اندازی سینما کودک در مرکز استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی با اعلام این خبر گفت: کودکان اصلى‌ترین مخاطبان فرآورده‌هاى تصویرى‌ هستند؛ هم از طریق شبکه‌هاى تلویزیونى و هم فیلم‌هایى که در سینماها و سایر رسانه هابه نمایش در مى‌آید.
وی افزود: آنچه که در این میان مهم است، محتوای پیامی است که در این فیلم ها تولید شده و از طریق ابزارها و شیوه های متنوع هنری به مخاطب عرضه می شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران بابیان پایه‌ها و ارکان بنیادین سینماى کودک اظهار داشت: تخیل، سرگرمی، ماجرا، تکنیک، شیوه تولید و اندیشه یا پیام و محتوایى که در تولیدات گروه سنی کودک عرضه می شود، نقش مهمی در ساختار تربیتی و اجتماعی کودک ایفا می نماید.
وی بیان داشت: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به عنوان یکی از مهمترین نهاد های متولی کودک، نقش موثری و مهمی در تولیدات کودک ونوجوان بویژه در نمایش و سینمای کودک داشته است و بر این اساس فیلم های فاخری از دهه های گذشته تا حال از هنرمندان بنامی برای کودکان ساخته شده است.
این مدیر فرهنگی با اشاره به اهمیت معرفی  تولیدات فرهنگی کانون به جامعه و تاثیر آن در رشد و تربیت نسل امروز تاکید کرد: استفاده خانواده ها از تولیدات و فیلم های سینمایی، پویانمایی، کتاب، نوشت افزار و سایر ابزار های سرگرمی و تفریحی حوزه کودک ونوجوان می تواند تضمین کننده رشد استعداد ها و خلاقیت در فرزندان باشد.
عزیززاده گرجی ادامه داد: این اداره کل قرار است، با توجه به ظرفیت های موجود جهت نمایش فیلم ها و تولیدات سینمایی و پویانمایی کانون؛ سینمای کودک در مرکز استان راه اندازی نموده تا گامی باشد برای ارایه تولیدات فاخر و ترویج تولیدات فرهنگی و نیز گسترش سینمای کودک در استان.
مدیر کانون مازندران افزود: بر همین اساس در اولین گام طی نشست با معاون فرهنگی شهرداری ساری با بهره گیری از ظرفیت این شهرداری در حمایت از برنامه های فرهنگی؛ سینمای کودک در مرکز استان مازندران آغاز بکار می نماید.
وی ادامه داد: در گام بعدی تلاش خواهد شد تا به همکاری و همراهی سایر دستگاه های فرهنگی و مرتبط با حوزه کودک ونوجوان، این کار فرهنگی و هنری توسعه یابد.
گرجی به تفاهم نامه همکاری با شهرداری ساری اشاره کرد و با تقدیر از همکاری و همراهی شهردار ساری و معاون فرهنگی این دستگاه، در میزبانی هفدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کشور در ساری، حمایت معاونت فرهنگی شهرداری ساری را گامی موثر در بسط و گسترش سینمای کودک و سایر فعالیت های فرهنگی به نفع کودکان ونوجوانان عنوان کرد.
ناصر معیل، معاون فرهنگی شهر دار ساری نیز با حمایت از طرح هاو برنامه های فرهنگی این معاونت برای توسعه فرهنگی وشهری مرکز استان اظهار داشت: کانون پرورش فکری ظرفیت و نقش مهمی در حوزه فرهنگ دارد و می تواند باعث رشد و شکوفایی استعداد های کودکان ونوجوانان شود.
وی با تاکید بر کارهای زیر بنایی در حوزه فرهنگ و اعلام آمادگی خود رد راه اندازی سینمای کودک در ساری تصریح کرد: آموزش حقوق شهروندی و  نهادینه سازی آن  از جمله اقداماتی است که می تواند به طور مشترک، مورد پیگیری این دو دستگاه قرار گیرد.
گفنتنی است: اداره کل کانون پرورش فکری مازندران با داشتن سالن مجهز به امکانات دیداری و شنیداری و سخت افزازی و همچنین تولیدات سینمایی اقدام به راه اندازی سینمای کودک در مرکز استان مازندران نموده است.
این در حالی است که نمایش تولیدات سینمایی کانون به عنوان یکی از فعالیت های چهل و دو گانه کانون در کلیه مراکز فرهنگی و هنری سراسر کشور اجرا می شود و این اقدام زمینه ای برای توسعه تخصصی سینمای کودک در استان مازندران است.