برگزاری جشنواره قصه گویی در مازندران

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران از برگزاری جشنواره قصه گویی در مازندران خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی  اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در حالی برگزار خواهد شد که امسال در بخش قصه‌گویی علاقه‌مندان در سه موضوع «آزاد»، «سبک زندگی ایرانی اسلامی» و «رضوی» به رقابت خواهند پرداخت.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با اعلام این خبر افزود: بر همین اساس کانون مازندران نیز جشنواره استانی قصه گویی را روزهای 10 و 11 آبان با حضور شرکت کنندگان در سالن شهید حدادی اداره کل برگزار می نماید و قصه گویان برای حضور در بخش کشوری با هم رقابت
می نمایند.
قاسم عزیززاده گرجی بیان داشت: تا کنون 100 اثر قصه در قالب لوح فشرده به دبیرخانه ارسال شده است و پیش بینی می شود به بیش از این نیز افزایش یابد.
وی  با بیان اینکه شرکت کنندگان بخش های مربیان، اعضای نوجوان  14 تا 17 سال مربیان کانون، اولیای تربیتی و بخش آزاد در این جشنواره حضور یافتند دامه داد: 50 درصد شرکت کنندگان این دوره در بخش آزاد هستند و البته قصه گویان به نسبت سال گذشته موضوعات بهتری را برای قصه گویی انتخاب کردند.
گرجی اظهار داشت: این اداره کل در جهت پرورش کیفی قصه گویی و آموزش آن به مربیان خود کارگاه های آموزشی قصه گویی را در طول سال برگزار می نماید و چندی پیش یک کارگاه دو روزه ویژه مربیان و مسوولان مراکز با حضور مربی قصه گویی کانون در دو حوزه در شهرهای ساری و نوشهر برگزار شد.
در همین حال فرشته شهمیرزادی رابط جشنواره قصه گویی در مازندران از رشد کمی شرکت کنندگان در جشنواره امسال خبر داد و افزود: با توجه به ارتباط گیری با ادارات و سایر دستگاه های فرهنگی و تبلیغ جشنواره، در بخش آزاد با رشد قابل ملاحضه ای از شرکت کنندگان مواجه بودیم.
جشنواره قصه گویی کانون بیشتر با هدف: نقش قصه‌گویی در انتقال مفاهیم درسی به کودکان و نوجوانان، بررسی جایگاه و اهمیت قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان با نیاز ویژه، نقش قصه‌گویی در پرورش سبک زندگی اسلامی‌ ایرانی در کودکان و نوجوانان، جایگاه و اهمیت قصه‌گویی در سنت‌ها و آیین‌های فرهنگی، تاریخی و بومی محلی و چگونگی استفاده از زبان وجودی در قصه‌گویی، برگزار می شود و به عنوان یکی از جشنواره های بزرگ کانون  هر ساله در وسعت بین المللی در ایران برگزار می شود.