کودکان ونوجوانان را در برنامه های دهه فجر سهیم کنیم

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران و رییس کمیته کودک ونوجوان استان در جلسه ستاد دهه فجر کمیته کودک ونوجوان گفت: کودکان ونوجوانان را در برنامه های دهه فجر سهیم کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، اولین جلسه کمیته کودک ونوجوان ستاد گرامی داشت دهه فجر استان با حضور اعضای این ستاد تشکیل شد.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران و رییس کمیته کودک ونوجوان استان با گرامی داشت ایام الله دهه فجر و ضرورت آشنایی نسل امروز جامعه با انقلاب اسلامی و آرمان های امام و شهدا برنقش موثر این کمیته  در این خصوص تاکید کرد.
قاسم عزیززاده گرجی با اشاره به فاصله بین نسل های اول انقلاب و نسل امروز جامعه اظهار داشت: آنچه که برای این کمیته ضرورت است این است که چقدر نسل امروز با آرمان های انقلاب اسلامی آشنا هستند؟.
وی گفت: شاید نتوان در طول دهه فجر همه اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به قشر کودک ونوجوان انتقال داد؛ اما می توان با جریان سازی، فضا سازی و برنامه ریزی به تبیین بخش مهمی از دستاوردهای انقلاب که مرهون امام راحل، شهدا و مردم شریف ایران بوده، اقدام نماییم.
وی با بیان چند ضرورت و توجه این کمیته به این نکات تصریح کرد: یکی از موارد مهم؛ معرفی و بازشناسی آرمان های انقلاب به کودکان ونوجوانان است.
گرجی دومین ضرورت را معرفی اهداف شکل گیری انقلاب اسلامی متناسب با ساختار ذهنی و سنی کودک ونوجوان عنوان کرد و از نقش رهبری، شهدا و مردم در شکل گیری و تثبیت این انقلاب به عنوان سومین ضرورت برای برنامه سازی کمیته کودک ونوجوان در ایام دهه فجر یاد کرد.
رییس کمیته کودک ونوجوان با اشاره به  شکل گیری 25 کمیته  دراستان بیان کرد: کمیته کودک ونوجوان یکی از کمیته های ستاد دهه فجر است که بیشتر اعضای این ستاد متولی فعالیت در حوزه کودک ونوجوان هستند. بر این اساس لازم است تا هر یک از دستگاه ها با برنامه ریزی و جدیت در جهت برنامه ریزی و سازماندهی برنامه های دهه فجر در دستگاه خود موثر عمل نمایند و در عین حال ضمن نظارت و ارزیابی کمیته های زیر مجموعه در ادارات شهرستان از فعالیت های آنان پشتیبانی نمایند.
مدیر کل کانون پرورش فکری استان در بخش دیگری از صحبت هایش به راه اندازی کمیته های شهرستانی با مسوولیت کانون های پرورش فکری در شهرستان ها و شهر های مازندران خبر داد و خواستار همکاری هر یک از دستگاه های عضو با کمیته های شهرستانی شد.
این مسوول بهره گیری از ظرفیت و حضور کودکان ونوجوانان در برنامه های دهه فجر را مهم ترین رویکرد در  انتقال ارزش ها و مفاهیم انقلاب اسلامی به این قشر آینده ساز دانست و خاطر نشان ساخت، بیشتر اعضای این ستاد با قشر کودک ونوجوان در ارتباط هستند که لازم است به این نکته توجه جدی داشته باشند.
عزیززاده گرجی به حضور اداره کل امور شهری و روستایی استانداری مازندران در این کمیته اشاره کرد و افزود: حضور این دو اداره در کمیته، ظرفیت مهمی به شمارمی آید که با هماهنگی اداره کل امور شهری می توان در جهت فضا سازی و تبلیغات محیطی به نحو موثری عمل نمود.
وی ادامه داد: در عین حال با هماهنگی اداره کل امور روستایی نیز می توان از ظرفیت دهیاری های استان مازندران در خصوص همکاری برای توجه به کودکان ونوجوان در برنامه های دهه فجر روستاها اقدام نمود.
بخش دوم این جلسه اختصاص به معرفی طرح ها و برنامه های پیشنهادی اعضای کمیته بود که هریک به بیان نقطه نظرات و برنامه های دستگاه خود پرداختند.
در عین حال قرار شد هر کدام از دستگاه ها طرح ها، برنامه ها و 2 برنامه شاخص پیش بینی شده در سطح استان و شهرستان را به دبیرخانه کمیته کودک ونوجوان دهه فجر استان ارسال دارند.
لازم به ذکر است دستگاه های عضو کمیته کودک ونوجوان را: اداره کل آموزش و پرورش -اداره کل بهزیستی-اداره کل تبلیغات اسلامی-اداره کل اوقاف و امورخیریه
کمیته امداد امام خمینی (ره)-صدا و سیمای مرکز مازندران-اداره کل ورزش و امور جوانان- اداره کل بهداشت و درمان- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی- اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری- جمعیت هلال احمر مازندران-حوزه هنری مازندران-سازمان دانش آموزی مازندران-اداره کل امور شهری استانداری-اداره کل امور روستایی استاندای- اتحادیه های انجمن اسلامی دانش آموزی- اداره کل محیط زیست و اداره کل کانون پرورش فکری تشکیل داده اند.