تلاش برای توسعه فعالیت های کانون در سیمرغ

در دیدار سرپرست کانون پرورش فکری مازندران با امام جمعه و فرماندار سیمرغ، برای توسعه فعالیت های فرهنگی کانون در شهرستان سیمرغ بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، محمد علی یزدان شناس در دیدار با فرماندار و امام جمعه شهرستان سیمرغ که در دفتر فرماندار این شهرستان صورت گرفت، ضمن تاکید بر ظرفیت کانون در توسعه و تقویت فعالیت های فرهنگی در این شهرستان افزود: کانون پرورش فکری می تواند با حمایت فرماندار، امام جمعه و سایر مسوولان شهری، نقش قابل ملاحضه ای در توسعه فعالیت های فرهنگی این شهرستان ایفا نماید.
وی با اشاره به اینکه کانون با نسل ویژه ای سر و کار دارد اظهار داشت: حمایت مسوولان از کانون سرمایه گذاری برای آینده کودکان ونوجوانان است.
سرپرست کانون مازندران افزود: نشاط، پویایی و حضور موثر اعضا در کانون از جمله ویژگی های کانون سیمرغ است که در این مرکز به خوبی مشهود است. البته مشکل منابع انسانی در بخش خدمات مرکز از جمله کمبود هایی است که برای جبران آن مجوزهای لازم گرفته خواهد شد.
یزدان شناس با تاکید بر اینکه، حمایت فرمانداری در تخصیص بودجه برای کانون شهرستان سیمرغ می تواند زمینه موثری برای رشد فعالیت های این دستگاه فرهنگی فراهم نماید،اظهار داشت: سالن این مرکز، ظرفیت مهمی برای نمایش فیلم، اجرای فعالیت های گروهی و جذب عضو ایجاد می کند و در عین حال می تواند برای استفاده سایر دستگاه ها نیز مفید باشد.
این مسوول یادآور شد: در صورت حمایت فرمانداری نسبت به تجهیز سالن فرهنگی و هنری کانون سیمرغ، می توان شاهد اتفاقات خوبی برای فعالیت های فرهنگی در این شهرستان باشیم.
فرماندار سیمرغ نیز با استقبال از برنامه ها و اقدامات کانون پرورش فکری، ضمن رضایت از فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی مرکز سیمرغ افزود: داشتن برنامه، مهمترین لازمه رشد و توسعه است.
مجتبی حبیب نژادبا اظهار اینکه " نگاه ما به برنامه ها است و بر این اساس از برنامه ها حمایت می کنیم"  تصریح کرد:
تجهیز ملزومات و حمایت از دستگاه های اداری و طرح های عمرانی و فرهنگی ادارات شهرستان از جمله وظایف فرمانداری است، لذا با توجه به سهم اندک شهرستان سیمرغ از بودجه های استانی؛ ضرورت حمایت ادارات کل از زیر مجموعه های شهرستانی می تواند در تحقق اهداف مورد نظر موثر باشد.
وی در عین حال با اشاره به نقش فرهنگی کانون پرورش فکری خاطر نشان کرد: نگاه ما به کانون در راستای توسعه برنامه های فرهنگی و اوقات فراغت قابل ملاحضه است و تلاش می کنیم از این دستگاه مهم و موثر حمایت کنیم.
امام جمعه شهرستان سیمرغ نیز در این جلسه به سابقه طولانی فعالیت های کانون پرورش فکری و اقدامات موثر آن در این شهرستان اشاره داشت و بیان کرد
: با توجه به ضرورت توسعه شهری و جغرافیای این شهرستان، توسعه فرهنگی نیز از ضروریات به حساب می آید و کانون پرورش فکری می تواند در این مهم نقش اساسی ایفا نماید.
حجه الاسلام محمد باقر یوسفی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی هزینه می برد افزود: سرمایه گذاری برای فعالیت های فرهنگی از جمله ضروریاتی است که نیازمند نگاه حمایتی اداره کل کانون پرورش فکری و حمایت فرمانداری این شهرستان است.
در این دیدار سرپرست اداری و مالی، کارشناس مسوول فرهنگی ومسوول روابط عمومی و همچنین مسوول کانون سیمرغ، سرپرست اداره کل کانون مازندران را همراهی کردند.
گفتنی است: سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری مازندران به اتفاق هیات همراه از مرکز فرهنگی و هنری سیمرغ دیدن کرد و با گفتگوی با همکاران و اعضای مرکز،از فعالیت های این مرکز بازید نمود.