کارگاه تربیت در سبک زندگی اسلامی در کانون فریدونکنار برگزار شد

دومین کارگاه تربیت در سبک زندگی اسلامی ویژه والدین اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فریدونکنار برگزار شد .<BR>

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران به نقل از کانون فریدونکنار، مجموعه کارگاه های آموزشی در ماه مبارک رمضان با عنوان تربیت در سبک زندگی اسلامی در مرکز فریدنکنار برگزارمی شود .
درهمی راستا در یکی از این کارگاه های  آموزشی؛ اسباب اولیه موثر برتربیت معرفی و چرایی عدم موفقیت خانواده در تربیت فرزندان مورد بررسی قرار گرفت .
مدرس این کارگاه آموزشی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاتمی پژوهشگر خانواده و استاد دانشگاه بودند که در خصوص اساس تربیت برای والدین اعضا صحبت کرد.
دکتر حاتمی  در این خصوص افزود : تربیت بر سه عامل تفکر و شعور (عقل) - وراثت (طبیعت و بعد مادی انسان ) - احساسات (قلب ) استوار است .
وی گفت به فرموده نبی مکرم اسلام و تاکید بسیاری از کارشناسان بیش از 80 درصد گرایشات انسان موثر از قلب و احساسات است .
این استاد دانشگاه در ادامه مباحث خود افزود: والدین جهت ارتقای سطح تربیت فرزندان خود باید روابط عاطفی بین خود و فرزندان خود را تعمیق ببخشند .
حاتمی در همین راستا به عدم معنویت و نبود احساسات در روابط خانوادگی امروزه اشاره کرد و علت بسیاری از مشکلات تربیتی و خانوادگی را نبود احساسات و معنویت اعلام کرد .
لازم به ذکر است جلسه سوم این نشست آموزشی در ادامه مباحث دو جلسه قبل با موضوع راهکارهای تعمیق و ابراز عواطف والدین با فرزندان در روز چهارشنبه 31 خرداد 96 در کانون پرورش فکری فریدونکنار برگزار می شود .