کد خبر: 209663
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۷
بازدید 5175
جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مراکز فرهنگی هنری استان مرکزی

هم زمان با میلاد امام حسن مجتبی مراکز فرهنگی هنری استان با اجرای برنامه های گوناگون ولادت این امام عزیز را جشن گرفتند.

مرکز فرهنگی هنری فرمهین

هم زمان با ولادت  امام حسن مجتبی(ع) و اکرام ایتام با همکاری  مرکزفرهنگی هنری فرمهین  و کمیته امداد امام  خمینی شعبعه فراهان مراسم افطاری در 14/05/91از ساعت 17 با حضور اعضا ی نوجوان مرکز و مادرانشان برگزار گردیدو محفل انس با قرآن و زیارت عاشورا در مرکز اجرا شدوبا حضور اعضا و گروهی از مسوولین شورای اداری  مراسم افطاری در محوطه دانشگاه آزاد فرمهین برگزار شدو در پایان مراسم نماز جماعت در مسجد امام خمینی دانشگاه انجام شد.

 

مرکز فرهنگی هنری نراق

همزمان با تولد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) اعضای کانون همراه مربیان خود در مسجد صاحب الزمان (عج)نراق در مراسم نماز جماعت و افطاری در کنار سایر مردم و تعدادی از پدران و مادرنشان گرد هم آمدندو میلاد کریم اهل بیت را جشن گرفتند .در این مراسم بعد از صرف افطار و شام که به همت خیرین نراق برگزار گردید برنامه های متنوعی از جمله مولودی خوانی توسط آقای باقر پور ،سخنرانی  اعتقادی امام جمعه محترم شهر جناب آقای ایمانی و برگزاری مسابقه توسط روحانی مسجد  جناب حاج آقای میرکریمی و... اجرا گردید.از نکات قابل توجه این مراسم تشریح اهداف برگزاری اینگونه برنامه ها برای اولیا و مردم حاضر در مسجد بود که برای همه جالب بود و تازگی داشت.

مرکز فرهنگی هنری هندودر

به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) برنامه های ذیل در مرکز هندودر انجام شد.

تبریک ولادت و معرفی وقایع و شخصیت امام

برگزاری مسابقه فوتبال دستی

ساخت کارت پستال به همین مناسبت.

پذیرایی از اعضا

مرکز شماره یک خمین

 

 به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) و پایان دوره کلاسهای هنری نمایشگاهی از آثار سفالگری و نقاشی اعضا در مرکز برگزار گردید . در این برنامه علاوه بر معرفی شخصیت امام حسن عسگری بامعرفی کتاب زندگینامه ایشان آثار نقاشی و سفالگری اعضا در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.
 مرکز شماره 7 اراک

دیروز توی مرکز شماره ۷ حسابی شلوغ بود. هم ما و هم بچه ها خیلی خوشحال بودیم که توی این روز عزیز دور هم جمع شدیم و برگزاری جشنواره قصه گویی مرکز مصادف شده با جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع)! جای همه ی کسانی که نبودن خالی بود. بهمون حسابی خوش گذشت .

یه عالمه برنامه داشتیم. بعد از قرآن که اول برنامه تلاوت شد چند نفر از اعضای دختر برای حضار قصه گفتن و بعد از اون اعضای گروه سرود مرکز مجتمع سرود خودشون رو اجرا کردن.

بعد از اجرای سرود نوبت به اعضای پسر رسید که شروع به قصه گویی کنن.

بعد از اذان هم همه دور هم جمع شدیم و افطاری و شام خوردیم و کلی هم گفتیم و خندیدیم 

مرکز شماره 3 اراک

 

به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) و ماه مبارک رمضان مرکز فرهنگی هنری شماره 3 اراک با همکاری اعضا و والدین مراسم ویِژه ای را در تاریخ 15/05/91 برگزار نمود در این مراسم که با حضور گرم و صمیمی و کمکهای والدین برگزار شد وبرنامه های  افطاری ٰ - مولودی خوانی توسط خاطره شاطری عضو قیمی کانون که حالاپسرش عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 3 اراک می باشداجرا شد یکی از برنامه های جالب مربیان در این مرکز ایجاد رقابت برای مطالعه هر چه بیشتر در بین اعضا می باشد به این ترتیب که هر ماه  از  4   نفر از اعضایی که بیشترین کتاب را خوانده اند تقدیر می  شودو در این مراسم از دوعضو دختر و دو عضو پسر با اهدای جایزه تقدیر شد. و برنامه ها با قرائت دعای فرج  به پایان رسید.

مرکز شماره 2 اراک

لحظه ی افطار یکی از شیرین ترین لحظه های زندگی است وقتی که یک  روز تمام را به معنی واقعی و حقیقی روز گرفته باشی......

 روز اولی ها یک اصطلاح است که این روز ها بین اعضایی که برای اولین سال سعادت روزه گرفتن نصیبشان شده  رد و بدل می شود...

 روز اولی ها به همراه دیگر اعضا مرکز شماره 2 اراک با شرکت در برنامه ی افطاری و همچنین رصد ماه و مسابقه ی ادبی با عنوان اولین تجربه افطار ... لحظه ها و اوقات خوشی را سپری کردند

 

بعد از صرف افطار برنامه ی رصد اجرا شد البته قبل از آن آقای ماهان مربی نجوم درباره ی ماه و دیگر سیارات اطلاعاتی به اعضا دادند و سوالاتی در قالب مسابقه نیز مطرح کردند همچنین نفر سوم المپیاد نجوم کشور آقای محسن فراهانی نیز در جمع اعضا نوجوان قرار گرفت تا شوق و انگیزه اعضا برای شرکت در کلاسهای نجوم و رسیدن به خداشناسی بیشتر شود

 اجرای این برنامه به جز با همت و همکاری اعضا خوب مرکز و کمک و  مساعدت مدیر استان  آقای  حقی امکان پذیر نبود  که البته بخشی از هزینه ها نیز با نذورات همکاران مرکز تامین گردیدکه جای سپاس و تشکر دارد

 

    البته مهمانان ویژه ای نیز در جشنمان حضور داشتند که بچه ها را تا آسمان به پرواز درآوردندجناب آقای مهندس امینی نژاد مسئول انجمن نجوم استان مرکزی به همراه سرکار خانم اثنی عشری مسئوا امور بین الملل انجمن نجوم و جناب آقای ماهان مربی نجوم مرکز...

 خانم نوروزیه کارشناس محترم روابط عمومی و تعدادی از همکاران  نیز در این جمع صمیمی حضور یافتند و باعث دلگرمی شدند

مرکز فرمهین 

 

در تاریخ 14/ 5/ 91 روز ولادت امام حسن مجتبی ( ع )مرکز فرمهین با همکاری کمیته امداد امام خمینی برنامه ی افطاری و محفل انس با قرآن با حضور اعضا و خانواده ی ایتام و کلیه ی مسئولین برگزار کردند . در این برنامه اعضا راس ساعت 5 در مرکز حضور یافتند و با خواندن دعای زیارت عاشورا و مولودیه به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی ( ع ) و روخوانی جز’ سی ام قرآن که البته تعداد بیشتری از اعضا این جز’ را حفظ بودند محفلی نورانی و معنوی در مرکز بوجود آوردند سپس راس ساعت 15/20 دقیقه برای صرف افطار و شام در دانشگاه آزاد فراهان حضور یافتند . لازم به ذکر است که خانواده های اعضا نیز در این برنامه شرکت داشتند .
در دانشگاه نیز نماز جماعت با حضور کلیه ی اعضا و خانواده ها و مسئولین برگزار گردید و دعاهای مربوط

به ماه رمضان نیز در پایان خوانده شد .

با امید آنکه دستهای کوچک و بزرگ اعضا و ایتامی که به سوی آسمان گرفته شده بود دعاهایشان مستجاب

و نذر ما نیز مقبول درگاه حق قرار گیرد .