آغاز برنامه های دهه کرامت در مراکز فرهنگی هنری مجتمع اراک ، شماره یک خمین و یل آباد

حضرت فاطمه معصومه (ع) در اوّلین روز ماه ذى القعده سال 173 هـ ق، 25 سال بعد از تولد حضرت امام رضا (ع) در شهر مدینه منوّره چشم به جهان گشود.از میان فرزندان بزرگوار حضرت امام موسى بن جعفر(ع)، دو فرزند ایشان یعنى حضرت امام على بن موسى الرضا (ع) و حضرت فاطمه کبری (ع) ملقّب به معصومه، از ویژگی های خاص برخوردار بوده اند تا ادامه دهنده خطّ امامت بعد از پدر باشند.

به همین مناسبت مراکز فرهنگی هنری استان مرکزی با اجرای برنامه های مختلف اقدام به  برگزاری جشن و ویژه برنامه هایی کردند.

مرکز فرهنگی هنری مجتمع اراک

دختران امروز ما با دستان پر مهرشان هنرنمایی کردند و غذاهای خوشمزه ای را  آماده کردند و بعد از داوری به دوستان خود تعارف کردند. در ضمن گل نرگسمون یک شعر خیلی قشنگ دررابطه با حضرت معصومه برای دوستانش خواند.

مرکز فرهنگی هنری شماره یک خمین

به مناسبت ششم شهریور ولادت حضرت معصومه (س)  مرکز فرهنگی هنری  شماره یک  خمین جشن دختران ایرانی را برگزار کرد  .  برنامه های این جشن شامل جشنواره غذاهای ایرانی با پخت و تزیین غذاهای سنتی و ایرانی و داوری آنها توسط خود اعضاء و صبح شعر با عنوان لبخند خدا که خواندن اشعار و تفال به دیوان حافظ بود.  اعضای دختر یک روز به یادمانی را در کانون کنار مربیان رقم زدند.
مرکز فرهنگی هنری یل آباد  

روز پنج شنبه 1393/6/6 همزمان با میلاد با سعادت خواهر گرامی امام رضا (ع) ، حضرت فاطمه معصومه ( سلام الله علیها )) جشن میلاد این بانوی برزگوار برای دختران کودک و نوجوان مرکزفرهنگی هنری یل آباد  برگزار شد .با قرائت سوره مبارکه کوثر و تبریک این میلاد پر برکت برنامه ها  آغاز شد.دعای فرج آقا امام زمان |(عج ا... ) را دسته جمعی خواندیم و با قصه گوئی مربی از دوران کودکی حضرت معصومه (س) ، برنامه را ادامه دادیم .مولودی توسط یکی از نوجوانان خوانده شد و اعضاء با او همراه شده و ضمن همخوانی دست زدند .کتاب (( کاش تو را می دیدم )) نوشته خانم مژگان شیخی با هدف آشنائی اعضاء با فرازهائی از زندگی این بانوی ارجمند ، معرفی شد و دو نفر از نوجوانان فعال مرکزنیز به معرفی شخصیت این بانو پرداختند .در پایان با شیرینی وشکلات از دختران عزیزمان پذیرائی کردیم .