کد خبر: 233685
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
بازدید 1092
بازدید اعضا ی مرکزفرهنگی هنری شماره  2 اراک از اداره استاندارد

12 نفر از اعضا ی نوجوان دختر مرکز فرهنگی هنری شماره 2 اراک از اداره استاندارد بازدید کردندو در طی این بازدید از آزمایشگاه های نساجی مواد غذایی و ساخت وساز دیدن کردند و شرایط استاندارد برای اعضا توضیح داده شد.

استاندارد عبارت است از نظمی مبتنی بر نتایج ثابت علوم ، فنون و تجارب بشری که به صورت قواعد ، مقررات و نظامهایی که به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه، افزایش میزان تفاهم، تسهیل ارتباطات ، توسعه صنعت ، صرفه جویی در اقتصاد ملی، حفظ سلامت و ایمنی عمومی ، گسترش مبادلات بازرگانی داخلی و خارجی و .... به کار می رود.

اندیشه تشکیل سازمان بین المللی استاندارد در چهاردهم اکتبر سال 1947 در نشست رؤسای مؤسسه های استاندارد بیست و پنج کشور در لندن شکل گرفت. مقراین سازمان در ژنو می باشد.

از سال 1970 ، چهاردهم اکتبر برابر با 22 مهر به نام روز جهانی استاندارد تعیین و نامگذاری شد.به همین منظور و آشنایی هر چه بیشتر اعضا با استاندارد مرکز فرهنگی هنری شماره 2 اراک 12 نفر از اعضای دختر مرکز را برای بازدید از بخش های  مختلف اداره استاندارد و آشنایی بامراحل کار این سازمان آن ها را به اداره استاندارد برد تا از نزدیک شاهد فعالیت های آن ها باشند.