دومین جشنواره بازیهای بومی و محلی و شکرانه اناردرمرکز فرهنگی هنری  یل آباد

مرکز فرهنگی هنری یل آباد شنبه 26 مهر ماه همزمان با روز تربیت بدنی ، دومین جشنواره بازیهای بومی و محلی را با مشارکت هیات ورزش روستائی و بازیهای بومی و محلی شهرستان ساوه برگزار کرد

 با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط مسعودی نماینده  بسیج روستا برنامه ها آغاز شد و با نواخته شدن سرود ملی کشور عزیزمان ، همه قیام کرده و همنوا با هم سرود ملی را زمزمه کردند . با سخنرانی حجه الاسلام قره خانلو نماینده ولی فقیه در اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه در خصوص محصول انار و شرایط ارائه محصول مرغوب ،  سالمی ریاست محترم اداره آموزش و پرورش ساوه در زمینه تشویق کودکان و نوجوانان به ورزش و سلامت جسمی ، خدر ویسی ریاست  اداره ورزش و جوانان شهرستان ساوه در جهت انجام فعالیتهای بومی ، محلی و ورزش روستائی با هدف تقویت روحیه نشاط  و همکاری بین جوانان روستائی  برنامه ها را ادامه دادیم . گروه سرود نوجوانان کانون پرورش فکری یل آباد (( سرود زیبای کانون)) را ارائه کردند . عشوری نماینده ورزش عشایری و بومی و محلی ساوه ، دکتر زین الدین از درمانگاه روستا ، همکاران شبکه بهداشت روستا ، اعضاء شورای اسلامی ، احمدی مدیر هنرستان شهدای یل آباد ، نجیب مدیر هنرستان فاطمه زهرا نیز با تشریف فرمائی شان محفل مان را مزین فرمودند .با همکاری نوری مدیر مجتمع مدارس یل آباد ، کلیه دانش آموزان در این مراسم شرکت داشتند و در بازیهای (( تیر و کمان – دال پلان طناب کشی پرش با گونی لی لی – وسطی )) حضور یافتند .

بعد از ثبت نام اعضاء در بازیها ، گروههای مختلف  دعوت شدند و بازیها انجام شد . گروههایی که برنده شدند مورد تشویق قرار گرفته و از طرف هیات ورزش روستائی جوایزی دریافت کردند .برنامه های جنبی این مراسم : موسیقی محلی روستا ، پخت نان محلی و آش رشته برای کلیه میهمانان و اهالی روستا بود که بسیار مورد پسند میهمانان ارجمند واقع شد و به مزاقشان خوش آمد .در این مراسم جشن شکرانه انار و انتخاب بزرگترین انار از نظر وزن و اندازه را هم برگزار کردیم که از ابتدای برنامه ، روستائیان محترم با انارهای درشت و آبدارشان وارد سالن می شدند و بعد از وزن کشی ، انارها را برای شرکت در مسابقه شماره گزاری کردند . مقام اول به  قنبر رحمانی با اناری به وزن (( یک کیلو و 370 گرم )) و مقام دوم به  محمود صالحی با اناری به وزن (( یک کیلو و 250 گرم )) داده شد و جوایزی به آنها اهداء شد .لازم به ذکر است که نمایشگاهی از آثار اعضاء کانون و ظروف قدیمی موجود در روستا جهت بازدید عموم برگزار شد .