کد خبر: 240867
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱
بازدید 1885
همراه با روزگار نو، جان تازه کنیم

مدیرعامل کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان، در پیام نوروزی خود سال 1394 را به‌دلیل تقارن با پنجاهمین سال تأسیس کانون سالی بسیار ویژه در خانواده‌ی بزرگ کانون خواند و اظهار امیدواری کرد که آغاز با شور و اشتیاق آن، مبارک و فرخنده تداوم یابد و نیک‌فرجام وخاطره‌انگیز به پایان رسد

گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پیام نوروزی علیرضا حاجیان‌زاده با عنوان «همراه با روزگار نو، جان تازه کنیم» و شعر «به تماشا سوگند و به آغاز بهار که پر از حادثه زیستن است.» آغاز می‌شود و او در ادامه، ایستادن در آستان بهار در گذر پرشتاب زمان، پیش‌رو بودن فروردین و پدیدار شدن نسیم بهاری را فرصتی برای تازه کردن جان‌ها می‌خواند.

مدیرعامل کانون در ادامه‌ی این پیام نوروزی به قدر شناسی از نیاکان می ‌پردازد و آنان را نیک‌اندیشان و عاقبت به‌خیر توصیف می‌کند چرا که آن‌ها آغاز سال را با اعتدال بهاری، جنبش زمین، رویش دانه‌ها و شکوفه دادن درخت‌ها مقارن ساختند تا از نوروز که سرشار از نو شدن و تازگی است، نو شدن و نو کردن زندگی خود را بیاموزیم.
در پیام نوروزی مدیرعامل کانون هم‌چنین آمده است: روزهاى آغازین سال نو که تجلی قدرت و عظمت خداوندی است، ما را با نیت سیر آفاق و انفس و دقت بیشتر در پدیده‌هاى حیات، به دامان طبیعت روانه می‌کند تا بنگریم: «باد مى‌دود، بهار مى‌دود، رود بی‌قرار مى‌دود/ ابر مى‌دود، درخت مى‌دود، کوه استوار مى‌دود/ هر چه ساده هرچه سخت می‌دود...»
حاجیان‌زاده در همین حال این رستاخیز و این تسبیح کائنات را امسال یادآور عظمت شخصیت ممتاز زهرای مرضیه‌(س) نیز خوانده و در ادامه آورده است: یاد دختر بزرگوار پیامبر خدا(ص) می‌تواند به شکرانه‌ی وصال جان و روح طبیعت در قدوم سبز بهار پیوند بخورد و بر معنویت این روزها می‌افزاید که به ما فرصت رویش و تازگی می‌دهند.
وی ادامه داده است: حالا که کاروان نوبهار فرود آمده است، ما نیز با نگاه به مادر طبیعت، زنگارها از روح و جان بزداییم، سینه‌هایمان را از سنگینى و خستگى کینه‌ها رها سازیم و قلب‌هایمان را مهیاى پذیرش دوستى‌هاى تازه و ابراز محبت‌هاى پایدار گردانیم.
مدیرعامل کانون در پایان اظهار داشته است: مایلم در آستانه‌ی سال نو صمیمانه‌ترین شادباش‌ها را به مناسبت فرا رسیدن نوروز، این خجسته یادگار دیرپاى ماندنى به محضر شریف یکایک همکاران ارجمند در خانواده‌ی بزرگ کانون، در سراسر کشور ابراز دارم. فرصت را غنیمت می‌شمارم و از خداوند یکتا، براى همه‌ی یاران هم‌پیمان و خانواده‌هاى محترم آنان، دوام صحت و سلامت، پویایى سعادت و بقاى عزت خواهانم.
 
متن کامل پیام مدیرعامل کانون به شرح زیر است:
 
همراه با روزگار نو
جان تازه کنیم
به تماشا سوگند و به آغاز بهار که پر از حادثه زیستن است.
در گذر پر شتاب زمان، دیگر بار در آستان بهار ایستاده‌ایم. ماه فروردین را پیشِ روی خود می‌بینیم که نوروز را بر پیشانیش دارد. نسیم بهاری پدیدار می‌شود و فرصتی برای تازه کردن جان‌ها به ما می‌دهد.
چه نیک‌اندیش وعاقبت به‌خیر بودند نیاکان ما که آغاز سال را  با اعتدال بهاری، جنبش زمین، رویش دانه‌ها و شکوفه دادن درخت‌ها مقارن ساختند تا از نوروز که سرشار از  نو شدن و تازگی است، نو شدن و نو کردن زندگی خود را بیاموزیم.
روزهاى آغازین سال نو که تجلی قدرت و عظمت خداوندی است، ما را با نیت سیر آفاق و انفس و دقت بیشتر در پدیده‌هاى حیات، به دامان طبیعت روانه می‌کند تا بنگریم: «باد مى‌دود، بهار مى‌دود، رود بی‌قرار مى‌دود/ ابر مى‌دود، درخت مى‌دود، کوه استوار مى‌دود/ هر چه ساده هرچه سخت می‌دود...»
این رستاخیز و این تسبیح کائنات، امسال یادآور عظمت شخصیت ممتاز زهرای مرضیه‌(س) نیز هست. یاد دختر بزرگوار پیامبر خدا(ص) می‌تواند به شکرانه‌ی وصال جان و روح طبیعت در قدوم سبز بهار پیوند بخورد و بر معنویت این روزها می‌افزاید که به ما فرصت رویش و تازگی می‌دهند.
حالا که کاروان نوبهار فرود آمده است، ما نیز با نگاه به مادر طبیعت، زنگارها از روح و جان بزداییم، سینه‌هایمان را از سنگینى و خستگى کینه‌ها رها سازیم و قلب‌هایمان را مهیاى پذیرش دوستى‌هاى تازه و ابراز محبت‌هاى پایدار گردانیم.
براى همگى ما در خانواده‌ی بزرگ کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان، سال پیشِ رو، به‌دلیل تقارن با پنجاهمین سال تأسیس کانون بسیار ویژه خواهد بود. امید آن‌که با شور و اشتیاق آغاز شود، مبارک و فرخنده تداوم یابد و نیک‌فرجام وخاطره‌انگیز به پایان رسد.
مایلم در آستانه‌ی سال نو صمیمانه‌ترین شادباش‌ها را به مناسبت فرا رسیدن نوروز، این خجسته یادگار دیرپاى ماندنى به محضر شریف یکایک همکاران ارجمند در خانواده‌ی بزرگ کانون، در سراسر کشور ابراز دارم. فرصت را غنیمت می‌شمارم و از خداوند یکتا، براى همه‌ی یاران هم‌پیمان و خانواده‌هاى محترم آنان، دوام صحت و سلامت، پویایى سعادت و بقاى عزت خواهانم.
علیرضا حاجیان‌زاده
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان