کد خبر: 249782
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱
بازدید 1355
برگزاری جشنواره فراگیری نخستین واژه ( آب ) در شهر اراک

جشنواره سراسری فراگیری نخستین واژه «آب» ویژه دانش آموزان سال اول ابتدایی در کانون امام خمینی شهر اراک در تاریخ 30 آبان 94 برگزار شد

   به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی جشنواره سراسری فراگیری نخستین واژه (آب) ,ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس منتخب شهر اراک با حضور مهندس خلیلی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ،مهندس حیدری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی،شیرخانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان وقنبری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کانون امام خمینی شهر اراک برگزار شد
   مهندس عبدالرضا خلیلی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی طی سخنانی در این جشنواره با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از آب توسط دانش آموزان اظهار داشت: فرهنگ صحیح مصرف آب باید از همان ابتدا به کودکان آموزش داده شود .زیرا کودکان پل ارتباطی بین جامعه و خانواده ها هستند. از طریق کودکان  می توان فرهنگ صحیح مصرف آب و اهمیت آنرا به خانواده ها انتقال داد.
   وی در ادامه عنوان کرد: آب موهبتی الهی است که خداوند آن را در اختیار انسان قرار داده و بهترین راه تشکر و قدردانی ما از خداوند استفاده بهینه و مصرف صحیح آب و جلوگیری از اسراف است و شما کودکان بایستی حامیان خوبی برای آب باشید.
    مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ضمن اشاره به اینکه کشور ما در منطقه ای خشک و نیمه خشک واقع شده و تاکید بر لزوم حفظ آب برای نسل های آینده اظهار داشت: شما کودکان بایستی علاوه بر اینکه خود در مصرف آب صرفه جویی می نمایید، مصرف بهینه آب را به اعضای خانواده نیز یادآوری نمایید.
    مهندس خلیلی در ادامه افزود : کودکان امروز جانشینان ما و به عنوان مسوولان مملکت در آینده انجام وظیفه خواهند نمود پس مراقب باشید شرایط خوبی از نظر ذخایر منابع آبی و سایر منابع انرژی داشته باشیم.
    شیرخانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش نیز با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده میان شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی و اداره کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: مدیریت مصرف آب اقدامی فرهنگی و زیربنایی است و هرچند ممکن است نتایج آن در کوتاه مدت مشهود نباشد ولی در طولانی مدت اثرگذار و با اهمیت  است.
 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورشاستان مرکزی یادآور شد: پرسش مهر پانزدهم رئیس جمهور نیز در سال گذشته در راستای توجه به اهمیت آب بوده که مطرح شده است؛ "عزیزانم ایران ما با مشکل جدی کمبود آب روبه رو است، هر یک از ما چگونه می توانیم از آب‌های کشور بهتر نگهداری و استفاده کنیم؟"
 وی تصریح کرد: امروزه مأموریت های آموزش و پرورش متنوع شده و هرچند رسالت اصلی این نهاد تعلیم وتربیت است ولی باید گفت فرزندان ما باید به خوبی یاد بگیرند چگونه در دنیای امروز زندگی کنند، چگونه با دیگران زندگی کنند و یاد بگیرند چگونه از منابع محدودی که دارند به بهترین نحو استفاده کنند.
    نواختن زنگ آب توسط مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی و دیگر مسئولان حاضر در جلسه ، تدریس واژه آب به صورت نمادین توسط یکی از آموزگاران کلاس اول ، اجرای سرود توسط دانش آموزان ، اجرای نمایش و مسابقه توسط گروه نمایش از جمله برنامه هایی بود که در جشنواره فراگیری نخستین واژه انجام شد.
   این جشنواره علاوه بر شهر اراک در سایر شهرهای استان نیز برگزار می شود.
  گفتنی ست این جشنواره همه ساله توسط دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان ویژه دانش آموزان کلاس اولی همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی برگزار می شود .