کد خبر: 249786
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
بازدید 1506
جشن کتاب و کتابخوانی درمرکز فرهنگی هنری شماره 5 اراک

در هفته کتاب و کتاب خوانی جشن کتاب در مرکز فرهنگی هنری شماره 5اراک برگزار شد

این  مراسم با نام خدا و  قرایت آیاتی از کلام الله مجید  توسط عضو خوب مرکز رضا مطیعی   برگزار شد سرود ملی کشور عزیزمان را خواندیم و به احترامش قیام کردیم.کانون و فعالیت هایش را معرفی کردیم و از والدینی که همواره همراه ما هستند هم تشکر کرده و برای شرکت در جلسات شورای فرهنگی مرکز  از آن ها دعوت  کردیم در ابتدا جمشیدیان مربی مسئول مرکز  مسابقه ای به نام "من یار مهربانم" طراحی کرده و برگه هایی را بین اعضا پخش کردند. در این مسابقه همه ی شرکت کننده ها، چه آنهایی که عضو ما بودند و چه برنده های مدارس، شرکت کردند. برنامه ها را با مسابقه ی "کدام کتاب؟"  در دو گروهی سنی "ب و ج " و "د" ادامه دادیم.  در این مسابقه، اعضا باید از میان کلمات به هم ریخته ی نام کتابها، هر تعداد کتاب را که مطالعه کرده بودند یا برایشان آشنا بود روی کاغذی که کلمات در هم ریخته در آن بود می نوشتند. بعضی اسم ها با مزه شده بود. بعضی ها درست بود و بعضی کتاب ها نا شناس ادامه به معرفی شخصیت محمود پوروهاب و کتابهای ایشان پرداختیم. این هفته شهرمان میزبان این عزیز خواهند بود و لازم بود اعضا بیشتر از پیش با کتاب ها و آثار ایشان آشنا شوند. سپس دو عضو کودک مان ثمین ادریسی عراقی و یکتا ادریسی عراقی شعر زیبایی درباره ی کتاب را همخوانی کردند.در ادامه از  حضور گرم و پر محبت پور محمدی  کارشناس فرهنگی مرکز استفاده کردیم. ایشان به گرمی با اعضا صحبت کردند و هفته ی کتاب و کتابخوانی را به اعضا و مربیان تبریک گفتندسپس عضو خوب و کتابخوانمان زهرا غلامی یکی از کتاب های مورد علاقه اش را به اعضای دیگر معرفی کرد. و این کتاب کتابی نبود جز کتاب فوق العاده ی "شاه میداس و انگشتان جادویی"
در این برنامه عضو های ارشد کانون که حالا همه بزرگ شده اند و هنوز دل از کانون نکنده اند و گاهی به کانون  سر می زنند معرفی شدند. امید که همیشه حضورشان گرمی بخش قلب مربیان کانون باشد. بخش خوشمزه و پذیرایی و بعد از آن هم تقدیر و تشکر از اعضای خوب و کتابخوان مرکز و همه ی برندگان مسابقات کتاب و کتابخوانی مدارس با حضور کارشناس خوب مرکزمان و معلمین و مربیان مدارس.
از فعالیت های دیگر  هفته کتاب و کتابخوانی، معرفی نویسنده ها و کتابهایشان بود. و همچنین نوشتن جمله های زیبا درباره ی کتاب از زبان نویسندگان بزرگ و اعضای خوب مرکز. اعضا جملات خود را در کنار جمله های زیبای بزرگان ادبیات سراسر جهان نصب کردند. علاوه بر روخوانی کتاب به بحث کتاب، معرفی نویسنده ها، شعرخوانی و ساخت کاردستی با موضوع کتابخوانی پرداختیم. به مدارس اطراف سر زدیم و ضمن معرفی کانون و فعالیت های ان، طبق برنامه ریزی و طرح های پیشنهاد شده کارشناسان محترم، مسابقاتی را برای تعدادی از کلاس های مدارس برگزار کردیم. ابتدا کتابها را معرفی کرده و از اعضای متقاضی شرکت کننده در مسابقه کتابخوانی نام نویسی کردیم. سپس کتابها را به آنها امانت دادیم. خودمان کتاب ها را خواندیم و از آنها سوال طرح کردیم. سوال ها را تکثیر کرده و به شکل مسابقات علمی، با سوالاتی چهار گزینه ای در مدرسه مسابقه را برگزار کردیم. و در روز جشن از اعضای برنده ی مسابقات تقدیر کرده و هدیه ی کوچکی تقدیمشان کردیم