مرکز فرهنگی هنری کردیجان و شماره دو خمین

هم زمان با آغاز هفته ملی کودک مراکز فرهنگی هنری کردیجان و شماره دو خمین با حضور مدارس به مدت یک هفته برنامه های ویژه ای را برگزار کردند.

در اولین روز از هفته  ملی کودک ؛ مربی با حضور اعضا در مرکزفرهنگی هنری کردیجان باساخت ماکت هیئت عزاداری ؛ نماز ظهر عاشورا و لشکر کشی دشمن در مقابل امام حسین(ع)  درقالب سفال و کاردستی ،روخوانی کتاب جامانده از کاروان که اشاره به داستان زندگی  پیرمرد نابینایی به نام عبدالله بن عفیف دارد،معرفی شخصیت حببیب بن مظاهر از یاران باوفای امام حسین (ع)،معرفی 72 یار باوفای امام حسین (ع) که به مثال پروانه ای به گرد شمع در روز عاشورادر رکاب امام حسین (ع) به شهادت رسیدند پرداختندو ،اعضا دختر اجرای تعزیه دو طفلان مسلم را اجرا کردند  در این سوگواره 30 نفر از اعضامرکز به اتفاق خانواده هایشان حضور داشتند و در نمایشگاه هفته ملی کودک اعضا از طرحهای دیواری با عنوان معرفی کودکانی که در واقعه کربلا حضور داشتند بازدید کردند و مربی به معرفی شخصیتهای کودکان در واقعه کربلا پرداخت .
 
مرکزفرهنگی هنری  شماره دو خمین  روز  چهارشنبه 14 مهر ماه همزمان با  ایام ا... محرم و هفته ملی کودک  با  حضور تعدادی از کارکنان محیط زیست،  پذیرای تعدادی از دانش آموزان بود که در این روز  با سردادن  شعار " کودکان تشنه اند " عزاداری و سینه زنی کردند و  با کودکان عاشورایی همدردی شد. کانون و فعالیتهای آن به دانش آموزان معرفی شد و آنها از نمایشگاه  آثار اعضاء بازدید کردند در ادامه پای  صحبتهای یکی از مسئولین محیط زیست نشستند و  با واژهای کودک ، عاشورا و محیط زیست  و ارتباط انها با یکدیگر آشنا شدند. و  مربیان مرکز با اجرای برنامه های کشیدن  نقاشی های  عاشورایی ، قصه گویی ، معرفی کتاب ، معرفی شهدای کربلا در قالب مسابقه ، آشنایی با  القاب امام حسین (ع) و حضرت زینب (ص) در قالب مسابقه ،  و جمله  سازی با کلمات عاشوارا یی در قالب بازی  ، شناخت آنها را نسبت به محرم  و قیام امام حسین (ع) بالا بردند.