رشد اخلاقی و اداری با روحیه جهادی از اهداف کار کانون استان در سال جاری است

در اولین جلسه ی شورای اداری کانون استان از سوی مدیر کل اعلام شد : رشد اخلاقی و اداری هدف مهم کانون در سال جدید

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، سید داود حسینی مدیر کل کانون استان در اولین جلسه‌ی شورای اداری عنوان کرد: تقارن بهار امسال با نام مبارک حضرت فاطمه ( س)بستر مناسبی است تا با نگاهی عمیق در کیفیت زندگی این بزرگوار و الگو برداری از سیره عملی ایشان درس‌های مؤثری بگیریم.
مدیر کل کانون افزود: نو شدن طبیعت بزرگترین درسی است که بهار به انسان‌ها می دهد. نگاه ما به بهار باید همراه با معرفت و بصیرت باشد؛ باید سعی کنیم همچون بهار رفتارهای نیک و زیبارا در خود شکوفا کنیم و وجودمان برای دیگران شادی بخش و خیر باشد. باید کدورتها و بدی ها را از خود دور کنیم و نگاه ما به زندگی، نگاه دیگری باشد.
حسینی با اشاره به اینکه سال 93 توسط مقام معظم رهبری (مدظله) سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده است، خاطر نشان کرد: مدیریت جهادی دو خصیصه دارد: خصیصه ی دینی و خصیصه ی عقلانی و منطقی. اگر مدیریت جهادی از خصیصه ی دینی خارج شود، به مدیریت غربی تبدیل خواهد شد و اگر از بُعد عقلانی و منطقی خارج گردد، به مدیریت احساسی بدل خواهد شد.
وی مدیریت جهادی را نیازمند برنامه ریزی دقیق دانست و گفت: یکی از شاخصه های مدیریت جهادی بهره گیری از داشته ها و پتانسیل‌هایی است که با فرهنگ و ریشه های اسلامی، دینی و ملی ما سازگاری و تناسب دارد.
مدیر کل کانون مدیریت اسلامی را غنی عنوان کرد و افزود: دین اسلام از نظر مبانی مدیریتی غنی است و از این جهت نیازمند روشهای غربی نیستیم.
وی دیگر شاخصه های مدیریت جهادی را سخت کوشی، همت مضاعف، ایمان و اخلاص و همدلی ، همراهی و تعامل با یکدیگر عنوان کرد.
حسینی کار خالصانه برای خدا، همدلی، همراهی و تعامل داشتن با یکدیگر را از جمله انتظارات خود از کارکنان کانون استان دانست.
مدیر کل کانون استان هرمزگان، وظیفه‌ی کانونی‌ها را تربیت انسانهایی توانمند، شایسته و موثر برای جامعه خواند.
وی در ادامه با اشاره به مسئله ی تهاجم فرهنگی عنوان کرد: سعی کنیم قربانی و مغلوب نقشه هاو دسیسه های دشمنان نشویم.
حسینی تنها راه مبارزه با تهاجم فرهنگی را محکم کردن ریشه‌های دینی دانست و تصریح کرد: برای اینکه مغلوب نقشه های دشمن نشویم باید ریشه های خود را محکمتر کنیم، زیرا دشمن با نقشه ی قبلی ریشه های ما را نشانه گرفته است.
مدیرکل کانون استان هرمزگان، دو شاخص مهم اخلاق مداری و کار و تلاش موثر را از اهداف کانون استان هرمزگان اعلام کرد و تاکید نمود: هدف کانون استان در سال جدید رشد از دو جهت اخلاقی و اداری می باشد.
وی در پایان برای همکاران سالی پر از موفقیت و شادی آرزو کرد.