مدیر کل کانون هرمزگان از برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب استقبال کرد

جلسه نقد کتاب دزد مروارید با حضور مدیر کل کانون کارشناس ادبی واعضاء مراکز فرهنگی بندرعباس در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، در نشستی صمیمانه با حضور نویسنده و تصویرگر کتاب " دزد مروارید" اعضای منتخب مراکز بندرعباس در جلسه نقد و بررسی این کتاب شرکت کردند.
ناهید سلیمانی مدیر کل کانون استان از برگزاری چنین جلساتی احساس خوشنودی کرد و خطاب به اعضاء اظهار داشت: امروز آمده‌ام تا از شما بیاموزم و نظرات شما را بشنوم.
سلیمانی همچنین با تقدیر از خواهران سیده حدیث نویسنده و فاطمه سادات موسوی تصویرگر کتاب آثر آن‌ها را ارزشمند شمرد و آینده درخشانی را برای آن‌ها آرزو کرد.
وی سپس از واحد آفرینشهای ادبی استان و مسولین و مربیان مراکز حاضر در جمع که زمینه برگزاری این جلسه را فراهم نمودند تشکر کرد.
در این نشست همچنین فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس ادبی استان ضمن خوش آمد به حاضرین ،نقدکتاب را فرصت خوبی دانست که اعضا ء نظرات خود را ابراز کنند تا آثار بعدی نویسنده بهبود یابد.
وی عنوان کرد : نوشتن کتاب با  موضوع محیط زیست استان هرمزگان و خلیج فارس درک ملموسی برای اعضاء ایجاد               می کند و آن‌‌ها را با گونه های زیستی ، مراحل ساخت مروارید و.. بیشتر آشنا می سازد.
وی افزود: انتخاب شخصیت های داستانی با توجه به آبزیان نادر و کم آشنا اعضاء را با آن‌ها آشنا وبرای حفظ و نگهداری این موجودات دریایی ترغیب می‌کند.
کارشناس ادبی استان از نویسنده کتاب خواست به مخاطبین و نظرات آن‌ها اهمیت بدهد زیرا مخاطبین اثر ادبی را با نظرات خود ارتقاء می‌بخشند.
اعضاء مراکز همچنین معرفی موجودات دریایی متنوع خلیج فارس در کتاب و علمی بودن داستان را از جمله ویژگی های مثبت کتاب دانستند.
زیاد بودن شخصیت های فرعی، طولانی بودن متن، استفاده از واژه های دشوار بدون واژه نامه،  از جمله ایراداتی بود که اعضاء برای این اثر  برشمردند.
در ادامه نویسنده و تصویرگر کتاب به همه سوالات اعضا پاسخ دادند.
خواهران موسوی از اظهار نظر اعضا تشکر کردند.
و به اعضا قول دادند نظراتشان را در آثار بعدی اعمال کنند.
گفتنی است کتاب "دزد مرواید" نوشته سیده حدیث موسوی نویستده استان هرمزگان در سال 92 توسط انتشارات رسول چاپ شده است.