برنامه‌ریزی فرهنگی در مراکز  بر اساس نیاز آن منطقه انجام شود

طی نشستی که مدیر کل کانون استان هرمزگان با مسئولین مراکز داشت برنقش واهمیت برنامه‌ریزی فرهنگی درمراکز تاکید شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان  استان هرمزگان، هم‌زمان با برگزاری کارگاه آموزشی اقدام پژوهی مدیر کل کانون استان طی نشستی صمیمی با مسئولین مراکز دیدار کرد.
ناهید سلیمانی مدیر کل کانون  استان هرمزگان کارگاه آموزشی اقدام پژوهی را آموزشی تاثیر گذار عنوان کرد واظهار امیدواری کرد مربیان از این دوره بهره علمی لازم  را ببرند.
ناهید سلیمانی در ادامه با تاسی به سوره مبارک حجرات، این سوره را یک سوره اخلاقی خواند و افزود:مسئولین مراکزبه عنوان مدیران فرهنگی باید توجه خاصی به مسائل فردی و اخلاقی داشته باشند و با تامل در آیات الهی درس اخلاق را به کودکان و نوجوانان انتقال دهند.
وی با بیان این مطلب که هر مسئول مرکز نقش رهبر گروه را به عهده دارد از مسئولین خواست نقش رهبری وهدایت مربیان را در مراکز با حفظ عدالت ، همکاری و تعامل دنبال کنند.
مدیر کل کانون استان هرمزگان، برنامه‌ریزی صحیح در مراکز فرهنگی بر حسب نیاز آن منطقه را یکی از مسائل مهم عنوان کرد و تصریح کرد: باید با توجه به منابعی که در دست دارید برنامه‌ریزی اصولی و دقیق را انجام دهید و سپس با اولویت بندی و هدایت افراد کارها را سازماندهی کنید.
سلیمانی نظارت و کنترل را از عوامل سنجش ورسیدن به اهداف سازمانی دانست و تاکید کرد : یک مسئول پس از برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها باید کارها را کنترل و نظارت کند تا مطمئن گردد برنامه‌ها با اهداف سازمان پیش می‌روند.
در ادامه وی با تامل بر آیه 13 سوره حجرات ، هدف همه‌ی انسان‌ها را رسیدن به تکامل و رستگاری خواند و گفت: هر انسان باید به دنبال رشد فکری و تعالی باشد وهر لحظه نیاز دانستن و آموختن را در خود احساس کند.
مدیر کل کانون استان هرمزگان اظهار کرد: باید سعی کنیم دیدگاه و نگرش خود را وسیع کنیم ، سعی کنیم در رویارویی با مسائل مختلف راه‌حل‌های بیشتری را در حل آن مساله ارائه دهیم چرا که خلاقیت نیز چیزی جز پیدا کردن راه‌حل‌های مختلف برای یک مساله نیست.
ناهید سلیمانی تاکید کرد: به دنبال فکر برتر و عمیق‌تر کردن افکارمان باشیم زیرا وقتی کارها بر مبنای فکر درست باشد نتایج بهتری حاصل می‌شود.
وی تشخیص صحیح، تصمیم گیری درست و اولویت بندی کارها را از نکات مهم مدیریتی عنوان کردو تصریح کرد: مسئولین مراکز باید بر اساس اولویت بندی کارها را با تدبیر و تصمیم گیری درست هدایت و نظارت کنند.
مدیر کل کانون استان رعایت عدالت،جلب افکار عمومی و چگونگی بهره گرفتن از فرصت‌ها را عامل مهم دیگری در بحث مدیریتی  دانست و اظهار کرد: با تعامل و همکاری با سازمانها ونهادهای فرهنگی درهای تازه‌ای را به روی خود بگشایید و با شناسایی ظرفیت‌ها عوامل جذب هر چه بیشتر اعضاء را فراهم نمایید.
وی در پایان ازمسئولین مراکز خواست با عشق ومحبت بی‌انتها برای زیباترین مخلوقات آفرینش برنامه‌ریزی کنند.
در این نشست فرانک اسدی کارشناس مسئول فرهنگی کانون استان تشکیل جلسات منظم شورای مرکز را از عوامل مهم هم‌اندیشی بین همکاران مراکز دانست .
پویایی و خلاقیت در تمامی ابعاد فعالیت‌ها، تقسیم کار وظایف ، وجود توازن کاری بین همکاران، تقویت بالابردن سطح مطالعه مربیان، توجه به جمعیت دانش‌آموزی ،توجه به اتفاقات مهم فرهنگی پیرامون، شناسایی فرصت‌های موجود منطقه از دیگر انتظارات مطرح شده توسط کارشناس مسئول فرهنگی بود.
دراین جلسه کارشناسان و مسئولین واحدها انتظارات خود را از مسئولین مراکز مطرح کردند.
همچنین در این جلسه مسئولین مراکز انتظارات ، خواسته‌ها و نیازهای مرکز خود را بیان کردند.
نشست مدیر کل کانون استان هرمزگان با مسئولین مراکز با حضور کارشناسان فرهنگی ، ادبی، هنری، آموزش و پژوهش، مسئولین واحدهای مالی، امور عمومی، انفورماتیک و روابط عمومی شامگاه سه شنبه 28 مرداد ماه در مرکز شماره 4 بندرعباس برگزارشد.