کد خبر: 232472
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۱
اعضاء مرکز میناب در یک گردش علمی با زندگی مورچه‌ها آشنا شدند.

بچه های مرکز میناب در یک گردش دوستانه و صمیمانه با کتاب مورچگان نوشته ی میلیسنت سل سام ، به ترجمه ی مهران پورپشنگ بیشتر آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، اعضاء مرکز میناب با همراهی مربی فرهنگی مرکز فرهنگی هنری میناب به گردش علمی رفتند.
یاسمن عباسی مربی فرهنگی مرکز میناب گفت: مورچه ها یکی از مخلوقات عجیب و پیچیده ی خدای یکتا هستند که در همه جای این جهان بی کران یافت می شوند و جزء اولین موجوداتی هستند که کودکان با آن ها آشنا می شوند.
وی افزود: با توجه به اینکه همواره سوالات زیادی در خصوص زندگی مورچه‌ها  برای اعضاء پیش می‌آمد ضمن معرفی کتاب " مورچگان نوشته ی میلیسنت سل سام " با اعضاء به بحث و گفتگو پرداخیتم.
عباسی گفت: با توجه به پیگری و علاقه اعضاء تصمیم گرفتم آن‌ها را به دامن طبیعت ببرم تاآن‌چه در کلاس علمی آموخته بودند را نیز از نزدیک مشاهده کنند.
یاسمن عباسی هدف از این گردش علمی را تعمیق مطالب آموخته شده در کلاس، تجربه و آزمایش، لمس پدیده‌ها و قوانین هستی دانست.
وی تاکید کرد:  مشاهده، علاوه بر عمق بخشیدن به دانسته های کتابی، جنبه های دیگر روح کودکان مانند تفکر ، تخیل و کنجکاوی و روحیه ی پژوهش و جستجوگری را در آنان رشد می دهد و اساس ابداعات و اکتشافات علمی است.