نقد رمان گردان قاطرچی ها در مرکز بندرلنگه

جلسه نقد کتاب  گردان قاطرچی ها  به نویسندگی " داوود امیریان ویژه گروه سنید و ه با حضور اعضای نوجوان دختر و پسر و  نجوا آزاد  مربی ادبی مرکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کو دکان ونوجوانان استان هرمزگان؛ جلسه نقد رمان "گردان قاطرچی‌ها " با حضور 12 نفر از اعضاء نوجوان مرکز بندرلنگه برگزارشد.
یوسف یک مجروح جنگی است که پس از مصدومیت، دوباره به جبهه اعزام می گردد واین بار بنا به صلاحدید فرمانده ی گردان قرار می شود که مسولیت نگهداری وآموزش چند قاطر جهت حمل آذوقه  ومهمات به مناطق صعب العبور برای رزمندگان به او سپرده شود.یوسف گردان جدید را که متشکل از چند نوجوان جسور وبازیگوش است تشکیل می دهدواتفاقاتی که در ادامه رخ می دهد منجر به تغییرات زیادی در اخلاق ، روحیه  وبرخورد بچه ها می گردد.
نجوا آزاد مربی ادبی مرکز فرهنگی هنری بندرلنگه هدف از برگزاری این گونه جلسات را ترویج و توسعه هر چه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه مفید، آشنا کردن بیشتر مخاطب با تفکر و اندیشه‏های مؤلف و زمینه‏سازی برای انتقال نظرات مخاطب به نویسنده دانست.
 
از نظر اعضاء شروع داستان  خوب است و خواننده در همان ابتدا با شخصیت ها ی داستان آشنا می شود که این موضوع در برقراری ارتباط با کل داستان موثر است.
فاطمه شعبانی عضو مرکز بندرلنگه طنز بودن زبان داستان را  از نکات مثبت این رمان عنوان کرد و افزود: نویسنده خیلی خوب توانسته است با ابزار طنز با مخاطب خود ارتباط بگیرد و نسل امروز را با مسائل جنگ آشنا کند .
از نظر مریم قبادی عضو دیگر مرکز بندرلنگه اسم کتاب را  جذاب عنوان کرد و گفت: با خواندن این کتاب نگاه من به اطراف تغییر کرد و اطلاعات خوبی از دوره جنگ به دست آوردم و متوجه شدم که چگونه رزمندگان با همدلی توانستند از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند.
محمدمهدی پیر مرادیان ،نقطه اوج در داستان ، استفاده از زمان مناسب برای گره افکنی و کشش در داستان را از عوامل مثبت این کتاب عنوان کرد.
مصیب بری، نیز نام بردن ابزارهای جنگی که برای اولین بار در کتاب عنوان شده است  را عاملی برای بدست آوردن اطلاعات عمومی در خصوص ابزارهای جنگی دانست.
اعضاء از اینکه حوادث این داستان واقعی بود احساس رضایت داشتند و این مورد را عامل باورپذیری و ارتباط گرفتن بیشتر مخاطب  با داستان دانستند.
اشکالات چاپی، ضعف در ویراستاری و همچنین عدم پاورقی  درکتاب از جمله نقاط ضعف این داستان بود که اعضاء به آن اشاره کردند.
 شایان ذکر است جلسه نقد این کتاب برای اعضاء دختر و پسر مرکز بندرلنگه در روزهای شنبه یکم و یک شنبه دوم شهریور ماه 1393 در محل کتابخانه این مرکز برگزارشد.
گردان قاطرچی‌ها با شمارگان 5 هزار نسخه‌ای که در سومین دوره به چاپ رسیده در مجموع تا کنون 25 هزار نسخه از آن منتشر شده است.