برای تحول تربیتی عشق ها و علایق کودکان و نوجوانان را بشناسیم

در آیین گرامیداشت و معارفه مسئول حراست کانون هرمزگان یوسف درزاده به عنوان مسئول جدید حراست کانون استان معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان،صبح روز چهارشنبه پنجم شهریورماه در آیینی با حضور رضا قمرزاده مشاور مدیر عامل و مدیر دفتر مرکزی حراست ، ناهید سلیمانی مدیر کل کانون هرمزگان، میثم بارانی مدیر کل دفتر حراست استان و تعدادی دیگر از مسئولین استانی یوسف درزاده به عنوان مسئول جدید حراست استان هرمزگان منصوب شد.
در ابتدا رضا قمرزاده یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشته و هفته دولت را به حاضرین تبریک گفت. وی ضمن تقدیر از خدمات شایسته سجاد جلال زاده در مدت تصدی این مسئولیت؛ در سخنان مبسوطی به شرح وظایف مسئولین حراست پرداخت و با اشاره به ارزش های دینی، انقلابی و سازمانی موجود حفظ و صیانت از ارزش ها را نه تنها وظیفه حراست بلکه کلیه همکاران دانست.
وی با اشاره به این که حفظ ارزش ها دغدغه کلیه همکاران است؛ نیروهای حراست را  نظم دهنده و هماهنگ کننده این مسیر دانست.
مشاور مدیر عامل و مدیر دفتر مرکزی حراست کانون از مسئولین حراست به عنوان مشاور و بازوی راست مدیر یاد کرد و خواستار پیشگیری قبل از بروز مشکلات در سیستم شد.
وی همچنین با اشاره به این مساله که دلیل مهم تر از معلول است؛ از نیروهای حراست خواست با واقع بینی مشکلات احتمالی را در سازمان یافته و با مشاوره دادن به مدیر در صدد رفع آنها بر آید.
قمرزاده همچنین خطاب به مربیان اظهار داشت: در کار تربیتی قبل از هر اقدامی ابتدا باید خاکریز دل ها را تسخیر کرد. وی همچنین از مربیان خواست تا برای تحول تربیتی عشق ها و علایق کودکان و نوجوانان را بشناسند تا با دگرگونی عشق ها تفکر آنان را در مسیر صحیح قرار دهند.
 صیانت از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، اعتدال گرایی مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی،تفکر حضرت امام(ره)و مقام معظم رهبری(حفظه الله)،تاکیدبر رویکرد جذب حداکثری و دفع حداقلی،شناسایی آسیب ها و تهدیدها بارویکرد امنیت فرهنگی، صیانت از کارکنان، اطلاعات و اسناد،اماکن ، رعایت اصل کرامت انسانی، ایجاد شرایط امن و آرامش خاطر برای اجرای برنامه ها و فعالیت ها از جمله مواردی بود که قمرزاده خواست تا در دستور کار مسئول جدید حراست استان قرار گیرد.
در این مراسم همچنین ناهید سلیمانی ضمن خیر مقدم به مدیر دفتر مرکزی حراست و سایر شرکت کنندگان از همدلی موجود در کانون به عنوان عاملی مهم در نیل به اهداف متعالی کانون یاد کرد و الگو سازی تربیت اسلامی در حوزه کودک و نوجوان را هدفی دانست که کانون در پی دستیابی و صدورآن به دنیا است.
وی همچنین از ارتباط خوب کانون و آموزش و پرورش در استان هرمزگان به عنوان فرصتی مناسب در راستایی پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگانی یاد کرد.
سلیمانی همچنین با اشاره به سخن حضرت علی (ع) که می فرمایند:"دنیا دو روز است؛ روزی به کام تو و روزی به زیان تو" اظهار داشت امروز روزگار برای ماست چون جایگاه و مسئولیت داریم و می توانیم کاری انجام دهیم. ما باید از این زمان حداکثر استفاده را ببریم و شاکر خداوند باشیم که این فرصت ها پیش روی ماست.
وی با تشکر از جلال زاده مسئول سابق حراست کانون از یوسف درزاده نیز بابت قبول این مسئولیت مهم و اثر گذار تشکر کرد.
در ادامه بارانی مدیر کل حراست استان حفظ آبرو و حرمت افراد، همکاری و تعامل سازنده با مدیر کل و سایر مسئولین ذی ربط، اخلاق نیکو در برخورد با پرسنل را از جمله مواردی دانست که حراست استان بر آن تاکید دارد.
وی همچنین با تقدیر از مسئول حراست قبلی از درزاده به عنوان نیروی متعهد، علاقمند و متخصص در این حوزه یاد کرد و از وی خواست فضایی را در سازمان ایجاد کند تا کارکنان با آرامش خاطر فعالیت نمایند.
همچنین جلال زاده مسئول سابق حراست کانون استان و مدیر فعلی حراست سازمان بهزیستی گفت:  خداوند را به خاطر مدت زمانی که در کانون بوده ام شاکرم و از همکاران کانون به خاطر همه حمایت ها و همراهی هایشان تشکر می کنم.
یوسف درزاده مسئول جدید حراست کانون هرمزگان نیز ضمن تشریح برنامه های خود حفظ ارزش های اسلامی با توسل به اسوه حسنه پیامبر مکرم اسلام(ص)، مراقبت از ارزش های کانون، اخلاق مداری و توجه به مسائل روانشناسی و تربیتی در پیشبرد اهداف کانون را از جمله برنامه های خود دانست.
یوسف درزاده لیسانس امور تربیتی است و مسئولیت های گوناگونی همچون معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس، کارشناس مسئول حراست سازمان آموزش و پرورش، معاون پرورشی ناحیه 2 بندرعباس و مسئول حراست کانون در سال 82  را در کارنامه کاری خود دارد.
در پایان این مراسم لوح تقدیری از سوی مدیر کل دفتر مرکزی حراست به سجاد جلال زاده اهداء شد و یوسف درزاده نیز حکم خود را دریافت کرد.