کودکان ابوموسی صاحب سینما کودک می شوند

همزمان با هفته گرامیداشت دولت کلنگ سینما کودک جزیره ابوموسی زده شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، در سومین روز از هفته دولت با حضور محمد سعیدی فرماندار شهرستان ابوموسی ، شهردار، بخشدار، اعضای شورای شهر و تعداد دیگری از مسئولین شهرستان کلنگ سینما کودک این جزیره زده شد.
اعظم کیانی مسئول مرکز فرهنگی هنری ابوموسی در این رابطه اعلام داشت: هزینه ساخت این پروژه از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری در امور جزایر بوده و تا کنون مبلغ 3 میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافته است.
وی همچنین افزود این سینما با زیر بنای 360 متر مربع در کنار کانون این شهرستان بنا می شود و ظرفیت سالن آن 100 نفر است. در طبقه دوم این مجموعه نیز امکاناتی همچون دو کارگاه هنری، نمازخانه، بوفه و سرویس بهداشتی تعبیه شده است.
در ابتدای این مراسم ثمین رادفر از اعضای فعال مرکز به نمایندگی از کودکان ابوموسی نامه ای را خطاب به مقام معظم رهبری(حفظه الله) با مضمون قدر دانی از ایشان، آرزوی دیدار با آن حضرت و دعا برای سلامتیشان قرائت کرد:
در بخشی از این نامه چنین آمده است:
"...رهبر عزیزم عشق و محبتت فاصله نمی شناسد از کیلومترها می گذرد و می رسد به انتهای ایران اسلامی ، آنجایی که ما هستیم و نام سرزمینمان ابوموسی است . اینجا یک کتابخانه ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که پر از کتاب های زیبا و دوست داشتنی ست که صدای موجها را با آوای آنها پیوند می دهد ، گرمای خورشید را با گرمای خواندنیهایش می آمیزد و آن وقت ما فرزندانی می شویم برای پیشرفت ایران اسلامی و اینها همه از لطف و مهربانی شماست... .
گفتنی است جزیره ابوموسی در جنوبی ترین نقطه ایران واقع و کانون این شهرستان در سال1376 تاسیس شده است . این مرکز هم اکنون دارای 11500 جلد کتاب است و با برگزاری فعالیت های مختلف فرهنگی هنری به جمعیت 400 نفره دانش آموزی این جزیره – که همگی آنان عضو کانون می باشند- خدمات فرهنگی کانون را ارئه می دهد.