دختران نور آغازگر جشن های دهه کرامت کانون هرمزگان

میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر در مراکز کانون هرمزگان گرامی داشته شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، با حضور رضا قمرزاده مشاور مدیر عامل و مدیر دفتر مرکزی حراست در جشن دختران کانون شماره یک بندرعباس؛ جشن های دهه کرامت  کانون استان آغاز گردید.
هم زمان با شب میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) جشنی با عنوان "دختران نور" در مرکز فرهنگی هنری شماره یک بندرعباس برگزار شد.
رضا قمرزاده مشاور مدیر عامل و مدیر دفتر مرکزی حراست ، ناهید سلیمانی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان ،مسئول حراست کانون استان ،کارشناسان فرهنگی هنری و ادبی اعضاء ، مربیان و والدین میهمانان جشن مرکز فرهنگی هنری شماره یک بندرعباس بودند.
قمرزاده در جمع دختران نور با ذکر حدیث پیامبر اسلام (ص) که می فرمایند: "بهترین فرزندان دخترانند و دخترها مایه برکت خانه اند." به اهمیت و ارزش جایگاه دختر در اسلام اشاره کرد و نقش دختران را در رشد و پیشرفت جامعه اسلامی مهم و تاثیر گذار دانست.
مشاور مدیر عامل و مدیر دفتر مرکزی حراست با ذکر روایتی از مرحوم مرعشی نجفی در خصوص اهمیت زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س)؛ به جایگاه رفیع آن حضرت و علت نامگذاری این روز به نام "روز دختر" اشاره کرد.
از دیگر برنامه های اجرا شده در این روز قصه گویی با همین موضوع، اجرای سرود بومی، معرفی شخصیت حضرت معصومه (س) و مسابقه بود. همچنین با حضور تعدادی از اعضا به همراه رضا قمرزاده و ناهید سلیمانی کیک تولد  این روز برش زده شد.
گزارش رسیده از مرکز شماره 3 بندرعباس نیز حاکی از برگزاری جشنی با حضور اعضای کودک و نوجوان به همین مناسبت می باشد.
در این جشن  فعالیت هایی همچون معرفی شخصیت حضرت معصومه(س)، برگزای مسابقه، مشاعره اعضاء و نیز قرائت قرآن به روش اشاره -توسط اعضای کلاس قرآن- انجام شد .در پایان نیز به کلیه دختران شرکت کننده هدیه روز دختر اهداء شد.
هر ساله در دهه کرامت - همزمان با روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا روز ولادت امام رضا(ع)- جشن هایی در مراکز کانون استان هرمزگان برگزار می گردد.
در کانون بستک نیز جشنی با عنوان "روز فرشته ها" ویژه اعضای دختر مرکز برپا گردید.
جشن فرشته ها در آغاز دهه کرامت و در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) با حضور بیش از 40 نفر از اعضای دختر مرکز برگزار شد .
در این مراسم زهرا رحمانی مسئول مرکز ضمن تبریک این روز فرخنده به دختران به معرفی شخصیت حضرت معصومه (س) - یکی از بانوان با فضیلت و با شخصیت خاندان اهل بیت (ع)- پرداخت و از ایشان به عنوان اسوه تقوا ،شرافت و پاکدامنی یاد کرد.
وی افزود دختران ما باید از منش و شخصیت حضرت معصومه (س) الگو بگیرند و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
تلاوت قرآن کریم، پخش سرود ملی، اجرای دکلمه توسط دو نفر از اعضا و مسابقه نقاشی با موضوع دختر و حجاب و مسابقه ماست خوری و تقدیر از اعضای موفق مرکز و شرکت کنندگان در جشنواره های رضوی از جمله برنامه هایی بود که در این روز انجام شد.
 همچنین در پایان اعضای دختر خواسته های خود را با عنوان "دنیای دخترانه ی من ... " بر روی طرح آماده شده نوشتند به امید این که در آینده ای نزدیک خواسته هایشان محقق گردد.