بهبود اهداف دوره پیش دبستانی و استفاده بهینه نوآموزان از ظرفیت‌های کانون

در نشست مشترک مدیر کل کانون و معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در خصوص استفاده بهینه نوآموزان پیش دبستانی از ظرفیت‌های حداکثری موجود در کانون گفتگو شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، در نشست مشترک مدیر کل کانون با معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان بر لزوم  استفاده از ظرفیت‌های مهارتی مربیان کانون برای  کودکان پیش دبستانی گفتگو شد.
ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز ضمن ابراز خرسندی از تعامل دو دستگاه گفت: آموزش و پرورش برای شناسایی استعدادها و خلاقیت های کودکان و نوجوانان به حمایت همه دستگاههای ذیربط نیازمند است و یکی از اهداف مهم کانون نیز شناسایی استعدادها و ارایه آموزش های لازم در جهت بهبود وضعیت نظام آموزشی کشور      می باشد.
سلیمانی افزود: از آنجایی که هدف کانون شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان می‌باشد اجرای طرح ( نوآموزان پیش دبستانی ) مستلزم برنامه ریزی های لازم در جهت آموزش مربیان درخصوص تشکیل کلاس های این گروه سنی می باشد . مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطر نشان کرد : بستر استفاده نوآموزان از ظرفیت های کانون از سال تحصیلی آینده پس از آموزش مربیان و آماده سازی تمهیدات لازم در رابطه با تجهیز و خرید کتاب خاص این گروه سنی با تعامل آموزش و پرورش و در نظر گرفتن اهداف دوره پیش دبستانی و طرح ها و برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراهم خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: یکی از طرح های بسیار اثر بخش، طرح کانون در مدرسه می باشد که همچنان در مدارس این استان در حال اجرا می باشد و توانسته است در ارتقا و افزایش مشارکت پذیری و یادگیری دانش آموزان موثر واقع شود.
مرتضی عباس نسب  معاون اداره کل آموزش و پرورش در این نشست ضمن بیان ظرفیت‌های کانون جهت حضور نوآموزان گفت: آموزش ها باید بصورت مهارت های حسی و حرکتی باشد که بر اساس کتابچه اهداف دوره پیش دبستانی طراحی و اجرا گردد.
وی اظهار امیدواری کرد:اجرای این طرح علاوه بر آموزش دانش آموزان می تواند در آشنایی و آگاه سازی والدین از مجموعه فعالیت های کانون بسیار اثربخش باشد
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان درپایان گفت :برای اجرای رسمی این طرح در سال آینده تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری و کودکان منعقد می شود.
شایان ذکر است این نشست باهدف استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود کانون پرورش فکری کودکان درخصوص بهبود اهداف دوره پیش دبستانی و استفاده بهینه نوآموزان پیش دبستانی با حضور مدیر کل کانون ،معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ، کارشناسان کانون و آموزش و پرورش استان هرمزگان دردفتر مدیر کل کانون پرورش فکری  برگزارشد.