دو کارگاه، 9 نمایش در روز اول جشنواره نمایش عروسکی

در اولین روز از برگزاری شانزدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی ویژه مربیان و اعضای ارشد مراکز کانون 9 نمایش اجرا و دو کارگاه آموزشی و دو نشست ارایه مقاله پژوهشی برپا می‌شود.

گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صبح روز 6 اسفند پس از برگزاری آیین آغازین جشنواره، نمایش‌ عروسکی «آتش» کاری از گروه نمایشی کانون استان گیلان به عنوان اولین نمایش اجرا می‌شود.
بر همین اساس در بخش اول برنامه‌ها سه نمایش « گروفالو»، « بوسه برماه» و « جیک‌جیک کی منو می‌خوره» به ترتیب از استان‌های  یزد، اردبیل و کردستان اجرا خواهد شد و یک کارگاه آموزشی و یک نشست ارایه مقاله پژوهشی نیز برپا می‌شود.
هم‌چنین از ساعت 14 بخش دوم برنامه‌ها با اجرای نمایش‌ «پرهزار رنگی» از آذربایجان شرقی آغاز می‌شود و در ادامه نمایش‌های «به دنبال صدا» کار گروه راه‌یافته از کانون استان چهارمحال و بختیاری، «یک دقیقه صبر کن» از تهران، «فاندرلا» از هرمزگان و «ده رنگ رنگین‌کمان» از همدان به همراه کارگاه آموزشی و نشست ارایه مقاله برگزار خواهد شد.
زیارت حرم احمد ابن موسی شاهچراغ و حضور در آرامگاه حافظ شیرازی نیز از برنامه‌های جنبی اولین روز شانزدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی در شهر شیراز است.