بازدید مربیان و رابطین هنری استان از موزه مردم شناسی خلیج فارس

در حاشیه کارگاه آموزشی" سفال" مربیان و رابطین 15 مرکز فرهنگی هنری استان هرمزگان از بخش های مختلف موزه مردم شناسی خلیج فارس دیدن کردند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، در اقدامی از سوی واحد آموزش و پژوهش و با همکاری واحد آفرینش های هنری  استان،  مربیان و رابطین هنری کانون هرمزگان به همراه کارشناسان واحد آفرینش های هنری، آفرینش های ادبی و روابط عمومی از موزه مردم شناسی خلیج فارس بازدید کردند.
در این بازدید که در حاشیه کارگاه آموزشی سفال انجام شد مربیان و رابطین 15 مرکز فرهنگی هنری استان  روز جهانی موزه و میراث فرهنگی را به کارشناسان موزه مردم شناسی خلیج فارس تبریک گفتند.
در ادامه  با راهنمایی کارشناسان این موزه بخش های مختلفی همچون بخش مردم شناسی، کتابخانه تخصصی،بخش کودک ، نمایشگاه  و بخش باستانی معرفی شد.
از جمله بخش های این موزه که مورد توجه مربیان واقع شد بخش پارینه سنگی موزه مردم شناسی خلیج فارس بود. در این بخش آثار سفالی استان هرمزگان مربوط به هزاره های قبل از میلاد به نمایش درآمده بود.
گفتنی است موزه مردم شناسی خلیج فارس یکی از بزرگترین موزه‌های مردم شناسی در جنوب ایران است که در شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
این موزه که در محوطه تاریخی برکه‌های باران تاسیس شده است ،در 3 طبقه با زیربنای 2 هزار و 400 متر مربع ساخته شده است .
در طبقه نخست فضای عمومی، خدماتی، کتابخانه تخصصی و نمایشگاه‌است. طبقه دوم به بخش مردم شناسی تعلق دارد که شامل بخش بازار سنتی ،آزادسازی قلعه هرمز، صید و صیادی است. طبقه سوم نیز شامل بخش‌های باستان شناسی است که به غنای فرهنگی، تاریخی استان هرمزگان پرداخته شده‌است.