کد خبر: 242318
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
بازدید 1147
گرامی‌داشت آزادی خرمشهر

جلسه گرامی داشت «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضورمدیر کل کانون استان و کارکنان در سالن کنفرانس این اداره کل برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، جلسه گرامی‌داشت « روز آزاد سازی خرمشهر» با حضور مدیر کل کانون استان هرمزگان، معاون فرهنگی ، مسوول حراست کانون ، کارشناسان، کارکنان ومسولین مراکز بندرعباس در سالن کنفرانس این اداره کل برگزارشد.
ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون استان هرمزگان،ضن تبریک اعیاد شعبانیه  موضوع آزاد سازی خرمشهر را موضوعی مهم خواند و گفت: فتح خرمشهر به واقع کاری خدایی بود واگر امروزما در آرامش به سر می‌بریم به پاس جوانمردی‌ها و دلاورمردی‌هایی است که از جان ودل، برای دفاع ازمرزهای  میهن اسلامی گذشتند.
وی خاطرات زیبای جنگ رانشانی از همدلی و همراهی ملت ایران دانست وگفت: مهم‌ترین مسایلی که اکنون در خاطرات جنگ می‌توان به آن اشاره کرد همراهی تمامی ملت ایران درکناریکدیگر بود.
سلیمانی تصریح کرد: اکنون وظیفه‌ی ماست که کودکان ونوجوانان امروز را با حماسه‌ی جنگ و رشادت‌های رزمندگان آشنا کنیم تا بدانند که آرامش امروز آن‌ها در سایه‌ی تلاش وهمت بزرگ مردانی اتفاق افتاده است که برای دفاع از مرزهای ایران اسلامی از جان خود گذشتند.
در ادامه یوسف در زاده مسوول حراست کانون استان هرمزگان با اشاره به فرموده‌های امام راحل در مورد خرمشهر، مسئله آزادسازی این شهر را مسئله‌ای مافوق طبیعت خواند و افزود: آزادسازی خرمشهر در سال 61 موجب شد تا دشمن بداند هر جا ایمان به خدا و هم‌بستگی باشد با دست خالی نیز می‌توان به پیروزی رسید.
وی افزود: آزادی خرمشهر باعث تقویت وحدت ، تقویت روحیه امید ونشاط ملی در بین مردم ایران شد.
درزاده خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که کشور ما همواره نیازمند به رشادت‌ها و ایثارگری‌ها و خاطرات دفاع مقدس است تا بتواند با روحیه بالا در برابر تمام مشکلات ایستادگی کند، و اگر به موضوع خرمشهر و سالروز آزادسازی آن می‌پردازیم در واقع به دنبال انتقال مفاهیم دفاع مقدس با رویکرد ایثار و شهادت به نسل جدید هستیم.
مسوول حراست کانون در پایان با بیان خاطرات جنگ و خواندن دکلمه‌ای با موضوع " خرمشهررا خدا آزاد کرد" یاد و خاطره شهدای خرمشهر را گرامی داشت.